Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Jag börjar nu fundera på att rensa bland hundarnas täcken, bara spara det nödvändigaste för att spara lite plats hemma bland annat. Det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 047
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag har en tik som hela sitt liv varit väldigt besvärad av allt som är blött (såvida det inte ligger i en skål). När hon kissar måste...
Svar
4
· Visningar
869
Hundhälsa Min schäfer diagnosticerades med det för en dryg månad sedan och har medicinerats sedan dess. Tyvärr ses ingen som helst förbättring och...
Svar
6
· Visningar
3 671
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hejhej, jag har lurkat utan konto här på Buke ett litet tag nu, men bestämde mig för att skapa ett konto för att kunna få lite hjälp med...
2
Svar
39
· Visningar
5 249
Senast: Lyraolissy
·
Övr. Hund Ni som varit gravida och med relativt aktiva hundar hur har detta fungerat under graviditet ? Hur länge kunde ni motionera och aktivera...
Svar
15
· Visningar
1 729
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Vilka mattider har ni haft för era valpar? Vår är 12 veckor nu och får mat klockan 06, 10, 14, 18 och litelite vid 20. Är nyfiken på hur...
2
Svar
28
· Visningar
18 018
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Svågern har gått med i ett jaktlag och sköt de sköt en älg idag. Är det okej att ge det "direkt från skogen" sas? Det är bara kött, inga...
Svar
7
· Visningar
4 895
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Ja, hunden är pigg och glad, har pratat med veterinär som tycker vi kan avvakta lite. Har inte lyckats visa honom filmen dock...
Svar
3
· Visningar
2 582
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Är det någon här som har erfarenhet av TPLO? Min kelpie har gjort sig illa i knät, och ska på artroskopi för att se vad som felas...
Svar
9
· Visningar
6 469
Senast: Kivina
·
Övr. Hund http://www.aftonbladet.se/debatt/article23605403.ab Håller ni med krönikören? :)
2
Svar
29
· Visningar
2 327
Senast: Vinterbad
·
Hundhälsa Jag har en lite blandras som sedan i söndags inte mår bra. Då hade han blodig diarré och såg påverkad ut. Ville inte äta eller leka...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Våran hund innan han lämnade oss så rymde han ofta men man visste ofta vart han var nån stans ofta vid en tik som bodde nära oss...
2
Svar
35
· Visningar
3 780
Senast: moster
·
Övr. Hund Det är inte alltid så lätt att fastställa, inte ens om man är veterinär tydligen. För en tid sedan var jag inne hos veterinären då min...
Svar
15
· Visningar
11 692
Senast: Disen
·
Övr. Hund På sistone har jag vid två tillfällen, vid två olika hundgårdar (kommunalt anlagda) fått vända med hunden igen. Första gången frågade...
2
Svar
33
· Visningar
3 459
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Ja, vad har ni för hundrelaterade planer för nästa år? Skriv ner era tränings- och tävlingsmål, planer på olika aktiviteter som ni ska...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 651
Senast: Lejonelle
·
Hundavel & Ras Nu när jag flyttat ut på landet har jag tid, plats och förutsättningarna att skaffa mig en till hund. Drömmen är en tollare, men med...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 340
Senast: zesel
·
Hundhälsa Vår rottweiler, hane, 7 ½ år visade sig ha njursvikt. Åkte in med hunden till veterinären, pga luktade illa i mun bla. Jovisst, han...
Svar
16
· Visningar
30 343
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Bor tillfälligt i lägenhet med mina hundar och i helgen kom en äldre man fram och sa jag måste få hälsa på dom har sett dom från...
2
Svar
28
· Visningar
4 159
Senast: Lyraolissy
·
Hundhälsa Vilken fil är bäst när man slipar klorna? Elektrisk fil är inte aktuellt utan men vanligt hederlig fil. Minn tycker att kloklippningen...
Svar
5
· Visningar
1 833
Senast: snorp
·
Övr. Hund Hur fungerar det med leverans? Måste man vara hemma? Levereras det utanför kontorstider? Får man veta i god tid (ett par dagar) innan...
2
Svar
24
· Visningar
1 406
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar