Håller ni med?

Jag hade gärna sett att hundar var mer välkomna.

Däremot just klädaffärer känns ju nja, håriga skitiga kläder känns ju onödigt..

Men på gallerior och affärer där saker inte riskerar att gå sönder, förstöras eller liknande hade jag gärna sett att hundar var välkomna, likaså restauranger :)

Jag tycker det är intressant att hur roligt hunden har det kommer som ett argument från båda sidor. Jag menar, nog för att hunden kanske inte tycker det är superduperkul att hänga med matte på fik/shopping runda etc - men tycker den det är så himlans mycket roligare att ligga i bil/hemma?

Ammo hade nog gärna hängt med mig på allt jag gör, eftersom han 1. har en del separationsångest och 2. älskar när det händer saker. Min förra hade hellre legat hemma och sovit.

Håller med, mina älskar också att följa med där det händer något.

Jag jobbar på ett "hundvänligt" ställe.
Ett vandrarhem med div byggnader som hyrs ut för allsköns olika ändamål. Men hundrelaterade aktiviteter är det vi nichar oss till.

Det är verkligen inte så enkelt i praktiken som man kan tro att tillåta hundar i byggnader.
Slitaget är stort. Likaså arbetet att hålla rent och återställa. Olyckor med både kiss, bajs men också skadegörelse händer ofta. Detta inte bara på rummen utan i samtliga byggnader. I serveringen har vi nu hundförbud pga alla incidenter. Det hjälps inte att ägarna "ska ha koll".
Och vad folk än tror och tycker om sina egna hundar så kan jag lova att en stor andel hundar är ett besvär även för den mest inbitne hundälskaren.
Bortsätt från allt merjobb mot icke hundrelaterade gäster så väsnas det så det är svårt att få hundbokningar att dela på miljöerna med icke hundfolk.
Det ÄR skitsvårt att samsas på ytorna. Och vi har ändå stort. Så jag har full förståelse för företag med bara en lokal att de väljer bort det ena alternativet.

Om hunden uppskattar det eller inte beror ju självklart på vad man har för hund.
Jag har en jättebra hundvakt och behöver inte ta med Ruben för min skull, men han tycker det är fest att åka till stan.
Sitta på uteserveringar, gå i de affärer där han är välkommen, strosa fram på gatorna och titta på folk.
Han gillar att åka buss, tåg, båt och att flyga.

Åh fasen, jag har inte ens tänkt tanken på att ta med mig en hund in på restaurang. Att SKK skulle lyckas ändra på enskilda flygbolags policys gällande resa med hund låter långsökt. Många flygbolag blir det.

Tror inte heller att det alltid gynnar hundarna att följa med precis överallt.

Jag skulle vilja att fler restauranger var tydliga med om/var hundar är välkomna. Att välkomna hundar utan att övriga gäster fått infon innan de valt att äta där bäddar förstås för konflikter. Men de kanske i själva verket tycker det är OK med småhundar men inte vill ha besök av de stora bjässarna?

Någon som vet om det finns någon hundtillåten restaurang i Västerås och/eller Karlstad?

Jag jobbar deltid i en djuraffär och tar alla gånger hellre in stora hundar än småhundar. Småhundar tillåts av någon märklig anledning skvätta hur som helst inomhus. Ägare till stora hundar tillåter det inte.

Sedan finns det väl ett gäng livsmedelsparagrafer att ta hänsyn till när det gäller hund på restaurang.

Vid många tillfällen måste jag välja om jag vill umgås med min håriga gladskuttiga hund eller min allergiska syster. På shoppingtur eller restaurang är det självklart syrran som går med, möjligen kan de båda umgås på svamputflykt i skogen.

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
751
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18