Hur tacklar man sura grannar ?

Så gjorde vi när vi bodde i hyreshus, körde tom maskin för att få bort ev hundhår. Dock blev jag utskälld efter noter av en äldre kvinna som påstod att hennes kläder blev blekta när vi gjorde så... :confused:
(fast jag misstänker att hon tog fel på klorin och tvättmedel...)

KL
Vi fick senare lapp i postlådan från hyresvärden att vår hund sket på gräsmattan. Uppenbarligen såg man inte skillnad på kattskit (som fanns i mängder) och skit från stor hund. Det var dessutom bara vi som fick tillsägelse trots att flera hundar fanns i huset, hyresvärden stod på god fot med ovan nämnda äldre kvinna. Till saken hör att vi aldrig någonsin rastade vår hund på gräsmattan. Eftersom hyresvärden uppfört sig märkligt även på andra sätt mot oss så var detta droppen som fick oss att ringa fastighetsägaren (hon fuskade bl.a med flyttkollen efter tidigare hyresgäst, dåvarande hyresvärd som hon tog över efter). Efter det blev hyresvärden såååå vänlig mot oss :angel:

Det var skönt att flytta därifrån...
Fy fan rent ut sagt. Vidriga människor !

Har du kontrollerat med kommunens ordningsstadgar?
I min gamla kommun så är det absolut kopplingstvång året runt i tätbebyggt område.
Med koppeltvång menas väl att man har hunden kopplad eller i sådan kontroll som om den vore kopplad och att inte hunden är längre bort från föraren än en koppellängd?

Med koppeltvång menas väl att man har hunden kopplad eller i sådan kontroll som om den vore kopplad och att inte hunden är längre bort från föraren än en koppellängd?
Nej det är den s.k. hundförbudstiden som fungerar så.
I Kommunens ordningsstadga så är det ett absolut koppeltvång med fysiskt koppel inom tätbebyggt område hela året.

Det gills inte alltid. En kvinna på Koster fick i somras böta då hon hade sin hund okopplad i naturreservat. Hon menade på detta med kontroll och "osynligt koppel" men förlorade.

Det gills inte alltid. En kvinna på Koster fick i somras böta då hon hade sin hund okopplad i naturreservat. Hon menade på detta med kontroll och "osynligt koppel" men förlorade.
Fast i naturreservat gäller väl alltid koppeltvång? Alltså utan delen med "eller under sådan kontroll som om den vore kopplad", utan bara att hunden ska vara kopplad, punkt.

Fast i naturreservat gäller väl alltid koppeltvång? Alltså utan delen med "eller under sådan kontroll som om den vore kopplad", utan bara att hunden ska vara kopplad, punkt.
Ja det är alltid. Men det kan det vara på fler ställen, som varierar mellan kommuner och hyresvärdar.
Alltså så det där med lös hund under "kontroll som om hunden vore kopplad" går inte alltid att hävda under koppeltvång som många tror.

Ja det är alltid. Men det kan det vara på fler ställen, som varierar mellan kommuner och hyresvärdar.
Alltså så det där med lös hund under "kontroll som om hunden vore kopplad" går inte alltid att hävda under koppeltvång som många tror.
Ja, jag tänkte bara att om hon fick böter i ett naturreservat för att hunden var okopplad, och försökte säga att den var under sådan lydnad att den hade ett "osynligt koppel", så är det inte så konstigt att hon förlorade. Lite som att säga "men jag körde faktiskt 80" när man fått böter för att köra 80 på en 50-väg och tro att man kommer undan.

En gång hade jag hundarna lösa på en äng för att fota. Blev utskälld av en gubbe med en trädgren i handen om att det minsann var naturreservat, han hade minsann filmat oss och skulle minsann skicka till polisen, sen höjde han grenen och hotade "vet du varför jag tagit med den här?!".. Sprang därifrån gråtandes, jag blev så jäkla rädd.
Kollade sedan på karta för att se vart naturreservatet var, så att jag inte hade hundarna lösa i reservatet igen... Visade sig att den ängen jag varit på låg en bra bit utanför :rage:

Ja, jag tänkte bara att om hon fick böter i ett naturreservat för att hunden var okopplad, och försökte säga att den var under sådan lydnad att den hade ett "osynligt koppel", så är det inte så konstigt att hon förlorade. Lite som att säga "men jag körde faktiskt 80" när man fått böter för att köra 80 på en 50-väg och tro att man kommer undan.

En gång hade jag hundarna lösa på en äng för att fota. Blev utskälld av en gubbe med en trädgren i handen om att det minsann var naturreservat, han hade minsann filmat oss och skulle minsann skicka till polisen, sen höjde han grenen och hotade "vet du varför jag tagit med den här?!".. Sprang därifrån gråtandes, jag blev så jäkla rädd.
Kollade sedan på karta för att se vart naturreservatet var, så att jag inte hade hundarna lösa i reservatet igen... Visade sig att den ängen jag varit på låg en bra bit utanför :rage:
Men jisses . undra vem som borde anmält vem här !

Liknande trådar

Övr. Hund alltså jag började lipa idag efter vi vart ute med hundarna.. :crazy: för en vecka sedan så ringer vår hyresvärd och säger att våra...
2
Svar
27
· Visningar
4 330
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar