Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför ger du filmjölk?Vår 16v valp får mat 3ggr/dag.
Frukost: torrfoder/färskfoder blandat
Lunch: filmjölk
Kväll: torrfoder/färskoder blandat
Från början "skulle" hon få 5ggr/dag men hon blev inte hungrig mellan målen och åt knappt så då slog jag ihop målen till morgon och kväll istället och nu äter hon bra istället för att peta.
Har alltid gett a-fil till valpar för att hålla dom bra i magen. Hur så?Varför ger du filmjölk?
Fil behövs inte för att hålla magen igång.Har alltid gett a-fil till valpar för att hålla dom bra i magen. Hur så?
Vet ingen uppfödare i min bekatskapskrets som ger fil (inte vi heller) och valparna har inga som helst problem att hålla sina magar igång
Vuxna hundar saknar ensymet som bryter ner mjölksocker. Det ensymet har de bara som valpar. Så det är helt onödigt att ge från det de slutar dia och kan äta fast föda.Fast jag blandar den med majsvälling som god natt mål.
Nu ska du inte vara sådan ,mina valpar älskar sin natt välling. (med a-fil) och rent tekniskt har dom inte slutat dia om bara mamsen tillåter det.Vuxna hundar saknar ensymet som bryter ner mjölksocker. Det ensymet har de bara som valpar. Så det är helt onödigt att ge från det de slutar dia och kan äta fast föda.
Haha, ja det är ju min uppfinning att ta bort enzymet i tarmen när de växerNu ska du inte vara sådan ,mina valpar älskar sin natt välling. (med a-fil) och rent tekniskt har dom inte slutat dia om bara mamsen tillåter det.