Whippeten äger nog närmare 30 täcken, jag skojar inte och vi använder hälften haha. Det är allt från olika typer av vintertäcken, vattentäta, tjocklek och hur de täcker henne på kroppenn, sedan kommer regn och vindtäcken, vår och hösttäcken som är detsamma där, hur fodrade dom är, funktion och hur tåliga dom är. :P
Corinne börjar frysa direkt det är typ 15+ om det är blåst, men om det inte är blåst börjar hon frysa vid 10+ och vägrar gå ut utan täcke.
Hon har klarat kylan mycket bättre tidigare, när hon var yngre klarade hon sig utan täcke i 20 minusgrader så länge hon var igång, idag skulle hon aldrig klara det men orsaken till detta tror jag är hennes återkommande muskelinflammationer och hennes "sjukdom" som vi fortfarande inte vet orsaken till.
Tror jag i alla fall kan säga att vi har alla täcken som behövs nu, det absolut bästa täcket vi har hemma är BoT täcket som hon bär när det är 5+ och neråt, hon har aldrig upplevts så "ofrusen" när det är kallt som med det täcket och det sitter bättre än vad jag trodde det skulle göra.
Mamma ska dock försöka sy en "halvdress" så hon blir täckt på halsen och bringan, sedan mössa på det för hennes öron blir så förstörda när det är kallt.
Är så glad över att min andra hund som då är en kooiker aldrig fryser, men jag tvingar på henne ett täcke när det regnar nu på hösten bara för hon gärna rullar sig när det är blött i massa skit och jag har inte lust att bada henne hela tiden.
Ska köpa ett BoT täcke även till henne nu när det börjar bli kallt som hon får ha mellan träningarna så hon inte blir kall.