Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte optimalt alls. Kvalster älskar att bo i textilier.Hur funkar det med kvalsterallergi och en massa täcken? Man brukar ju knappt ens vilja ha en filt i biabädden åt sådana hundar.
Idag var första dagen jag hade jacka på när jag var ute. Jag har fortfarande inga strumpor i skorna. Och jag är frusen. Vi har haft en otroligt varm höst i skåne. Nattfrost har vi haft en enda gång. Och jag är ute på fälten med mina hundar i gryningen så nattfrost ser jag.
Ts jag tycker att du ska prata med din veterinär om hunden. Den kan omöjligt frysa så nu om den är frisk. Eller är det så att eftersom du tydligen själv är frusen så tror du att hunden också fryser?
Det är inte optimalt alls. Kvalster älskar att bo i textilier.
Bara det att ett Obtrack går på ca 1400kr för min hunds storlek, så nej, det kan inte vara något p.g priset.Kanske ett Obtrack-täcke kan vara något?
Om jag tittar på min daghund som är en tax som rycks, eller numera klipps så ja hon fryser om det hällregnar, normal vinterdag, hon fryser inte alls... Alltså borde ett vind och vattentätt täcke räcka för de dagar det blåser kraftigt/ regnar.Okej, men hur märker du då på henne att hon har allergi??
Alltså, snackar ni om renrakade hundar eller med päls? För visst hade en Samojed inte behövt täcke i -30 grader, men en nakenhund behöver täcke såfort det blir lite kyligt... Det beror helt på vad för sorts päls hunden har, storlek och individ. Min hund är i stortsett helt renrakad, det är typ 1-2 mm kvar, så man ser huden alltså. Så lite har hon kvar, så det är inget som skyddar direkt. Så inomhus behöver hon självklart inget, men hon blir lätt kall (tar ju längre tid att kyla ner en stor hund så hon håller sig ju fortfarande varm). Men jag skulle inte vilja gå en runda med henne utan täcke nu. Släppa henne och leka hade jag kunnat göra nu, men jag kan springa runt i en tjockare tröja bara nu utan att frysa om man går snabbt/håller igång.
Men när det är dags för vinterjackor för oss (som behövs mer vissa dagar än andra) så vill jag ha detsamma till henne för att hon inte ska frysa.
Okej, men hur märker du då på henne att hon har allergi??
Alltså, snackar ni om renrakade hundar eller med päls?
Okej, men hur märker du då på henne att hon har allergi??
Alltså, snackar ni om renrakade hundar eller med päls? För visst hade en Samojed inte behövt täcke i -30 grader, men en nakenhund behöver täcke såfort det blir lite kyligt... Det beror helt på vad för sorts päls hunden har, storlek och individ. Min hund är i stortsett helt renrakad, det är typ 1-2 mm kvar, så man ser huden alltså. Så lite har hon kvar, så det är inget som skyddar direkt. Så inomhus behöver hon självklart inget, men hon blir lätt kall (tar ju längre tid att kyla ner en stor hund så hon håller sig ju fortfarande varm). Men jag skulle inte vilja gå en runda med henne utan täcke nu. Släppa henne och leka hade jag kunnat göra nu, men jag kan springa runt i en tjockare tröja bara nu utan att frysa om man går snabbt/håller igång.
Men när det är dags för vinterjackor för oss (som behövs mer vissa dagar än andra) så vill jag ha detsamma till henne för att hon inte ska frysa.