De här två leker inte så voldsamt så det kommer bitskador. De trivs bra ihop så det handlar inte om att inte vara välkommen i flocken. Problemet är att när de står och "hänger" så står täckendräparen snett bakom min, som är flockledare. Och där ligger min hästs bakdel och täcke precis i "tuggavstånd" till unghästen. Som står och biter i täcket. Det är alltså inte under lek, men mera av rastlöshet. Och det irriterar dessvärre INTE min. De har haft leksaker, bollar osv.. men kanske ska prova att slänga ut ett gammalt sönderbitet täcke... unghästen är ju tydligen helt vild med foderet i täckena. De har vintergräs att tugga lite i, hö i hagen och gott om plats. Men just nu längtar jag till lite bättre väder, så åker täcket av.
Jag är som tur är inte en "min-häst-kan-inte-gå-utan-täcke-utan-att-frysa" person, så snart vi ligger stabilt över 6 - 7 grader utan regn och storm så åker täcket av. Och så heter det bara regntäcke vid heldagsregn. Hoppas det hjälper med täcke utan foder, det er tydligen det som är intressant.