Jossan_92
Trådstartare
Säger som övriga, att ha hund blir ofta som en drog. Har du en gång skaffat hund så kommer du alltid ha hund, en eller flera.
Att bo i lägenhet med hund är inget konstigt eller svårt. Största nackdelen som jag ser det är väl att man inte bara kan öppna dörren på kvällen/morgonen och släppa ut dom så de för kissa, för att ta promenad sen.
Rasklubben brukar vara en bra väg att börja. Titta på avelsrekommendationerna, titta på uppfödares hemsidor. Ta kontakt med de du tycker verkar vettiga i sitt avelstänk.
Jag har ingen koll på corgis, men avelsdata är ett trevligt verktyg för att se vad uppfödaren fått fram för hundar, både hälsomässigt och mentalt.
Bil, vi har just nu 30 kg labrador och vi har en ford focus. Har haft en mindre hund också tidigare och de fick utan problem plats tillsammans.
Och var beredd på att smärtan när man måste säga hejdå är vidrig...
Kan tänka mig att det lätt blir så
Det kanske är bra också att behöva klä på sig och ta en riktig promenad, vete fasen om jag hade kunnat bara släppa ut hunden på gräsmattan för att dom ska kissa.. Det känns som det blir lite ohygieniskt i längden Området där vi bor (och planerar att bo kvar i) ligger i utkanten av stan och det är nära att springa in i skogen på morgonpromenaden
Då ska jag fortsätta kolla lite hos rasklubben. Brukar uppfödare kunna ta emot besök av potentiella valpköpare även om de inte har en kull just nu? Vi brukar ta en liten roadtrip på sommaren och tänkte att det kanske hade varit smart att försöka träffa flera intressanta uppfödare när vi har vägarna förbi
Skriver upp Avelsdata!
Bil verkar inte bli ett så stort problem som jag först trodde
Jag har fick vara med och ta bort min första ponny... den smärtan går inte att beskriva för någon som inte varit där själv