Planer för 2016!

Choice
  • Plocka cert på utställning så att hon blir SeUCH, det är våren och sommarens projekt. Utställning är tråkigt :angel: vi har varit på 2, inga cert
  • Ta förstapris i elitklass till hösten, vilket kräver en hel del träning så det är upptrappning inför det. Hon har ett förstapris, fick ett i lördags också, men tyvärr räknas det inte eftersom det var ett odelat prov. Så snart:up:
Delay
  • Röntgas bokat i november
  • MH eller BPH blir till våren med flera från uppfödaren
  • Startas i eftersöksgrenarna gjorde vi, men lite tidigt så hon blev inte godkänd, sen har vi skjutit på det till nästa år för att kunna träna mer.
  • Ev göra anlagsklass + ÖKL-starterna i viltspår hon är redo för det, vi har bara inte fått tummen ur att boka ngt.
  • Starta på något jaktprov i höst, om söket blir ok tills dess. Söket börjar bli bättre, men vi pausar prov för henne denna säsongen.

Ladda
- Starta skogsprov (förhoppningsvis redan i januari) Startad, men tyvärr inte godkänd. Förhoppningsvis ny start nu i höst!
- Starta öppenklass jaktprov (oktober-november) Anmäld till ÖKL 4/11
- Ck på SWK:s utställning (maj) Check! Fjärde bästa tik i jaktklass och därmed fullcertad för SEUCh. Saknar dock provmeriter ännu (1:a pris i ökl)
- Eventuellt någon start i agility Har inte blivit av, vi har knappt tränat :o
- Försöka plocka två CACIB till ett C.I.E (som förhoppningsvis kan bli ett C.I.B så småningom) Har bara ställt henne på rasspecialen i år, dvs ingen internationell.

Otis
- Unghundsprov (september) Check!
- Eventuellt start på skogsprov i slutet av säsongen Säsongen har precis börjat.
- Få bra koll på apporteringen Delvis check!
- Göra BPH Inte gjort.
- Röntgas Check! B-höfter + fria armbågar
- Köras in på draget framför kickbiken Check!
- Lära in de olika hinderna i agilityn Delvis check.

Utöver det ska vi så klart försöka ha så roligt vi bara kan och jaga så mycket som möjligt :) Säsongen har ju precis börjat, men än så länge har vi varit flitiga :D
Låter som att vi ska peppa varandra med utställningar, vi har också bara varit på rasspecial:D

Låter som att vi ska peppa varandra med utställningar, vi har också bara varit på rasspecial:D

Haha, ja! Men det är ju roligare med rasspecial än andra utställningar. Det blir ju inte så många när det bara är en om året dock :D
Ladda har ju allt hon behöver för det svenska certet rent utställningsmässigt nu, men det är ju om man ska försöka ta det internationella kanske..

Haha, ja! Men det är ju roligare med rasspecial än andra utställningar. Det blir ju inte så många när det bara är en om året dock :D
Ladda har ju allt hon behöver för det svenska certet rent utställningsmässigt nu, men det är ju om man ska försöka ta det internationella kanske..
Vi kan ju plocka ut championatet direkt om vi bara får de där utställningspriserna, jaktmeriterna har vi, men inte tusan hjälper det för att motivera matte:angel: tänkte anmäla till Växjö iaf.

Vi kan ju plocka ut championatet direkt om vi bara får de där utställningspriserna, jaktmeriterna har vi, men inte tusan hjälper det för att motivera matte:angel: tänkte anmäla till Växjö iaf.

Åååååk! :D Jag kanske kan komma och heja i Växjö, det är inte så långt bort.
Jag tänker inte ställa henne på några internationella i Sverige dock, hon har redan två CACIB från Sverige och behöver fler utomlands i så fall. Vilket gör det hela lite meckigare :p

Jag har mina två tävlingshundar Lyxa (6,5 år) och Pu (1,5 år), australian shepherds.

img_0720.jpg

Mål första halvåret 2016:

Lyxa:

• Bibehålla alt förbättra kvalplats till bruks-SM (ligger just nu på 14:e plats av 30 som kvalar)
  • Tävla iaf ett par agilitytävlingar och försöka plocka pinnar
  • Tävla ett par lydnadstävlingar och se om vi kan kvala till lydnads-SM ett tredje år i rad (ligger just nu på 66:e plats av 50 som kvalar)
Pu:

• Uppflytt till högrespår
  • 1:a pris lydnadsklass 1
  • 1:a pris lydnadsklass 2
Tävlingskalendern är utstakad fram t.o.m juni. Sen utvärderar jag och sätter nya mål till andra halvåret 2016 :).

Mål första halvåret 2016:

Lyxa:

• Bibehålla alt förbättra kvalplats till bruks-SM (ligger just nu på 14:e plats av 30 som kvalar) Check, hamnade på en 14:e plats totalt på SM :)
  • Tävla iaf ett par agilitytävlingar och försöka plocka pinnar Check, för hunden iaf ;) ! Min man har tagit över att tävla henne och har tagit pinne och klassvinst :D
  • Tävla ett par lydnadstävlingar och se om vi kan kvala till lydnads-SM ett tredje år i rad (ligger just nu på 66:e plats av 50 som kvalar) Check på del ett, vi har tävlat ett par lydnadstävlingar men inte satsat så att vi fått några SM-resultat.
Pu:

• Uppflytt till högrespår Check!
  • 1:a pris lydnadsklass 1 Check!
  • 1:a pris lydnadsklass 2 Check, och som bonus ett LP2 :up:

Nu hoppas jag på att löp håller sig borta, för då har jag två extramål klara för Pu under 2016 som är inbokade:

• Debut lägreskydd
  • Debut högrespår.
Sen återkommer vi efter dessa tävlingsdatum i Mål 2017-tråden med nya planerna för aussiesarna :D !

Åååååk! :D Jag kanske kan komma och heja i Växjö, det är inte så långt bort.
Jag tänker inte ställa henne på några internationella i Sverige dock, hon har redan två CACIB från Sverige och behöver fler utomlands i så fall. Vilket gör det hela lite meckigare :p
Herning åker många av mina vänner till, de säger att det är bra där.

-Gå tävlingslydnadskurs
-Spåra regelbundet
-Prova på sök
-Lära oss mer om Rallylydnad
-Fortsätta med drag
-Röntgas
-Några utställningar om suget finns

Rio
*Fortsätta rehabas och komma i tävlingsform Check!
*Uppflyttad till elit spår Check!
*Om det finns någon tävling som funkar; start i elit spår Anmäld, får se om vi kommer med
*Eller; start i lägre sök
*Eller; uppflyttad till lydnad 3

Sarek
*Uppflyttad till elit lydnad
*Championat i lydnad
*Ev några starter i agility

Haha nej inget av det. I princip klar för start i lydnad 3, behöver bli säkrare på vittringen bara. Men jag har inte orkat hålla på med flera grenar. Istället blev det start i elit spår och det gick jättebra. Lite för många missar i lydnaden gjorde att vi var 0,5 p ifrån certpoäng. Och jag som hade som mål att han skulle bli godkänd :p

Mål 1- att bli frisk
:banana: avklarat (ta i trä att de håller i sig)
Mål 2- att hålla pip och nerver under kontroll....
Nja.... hon är tyst hemma när vi arbetar i lugnt och ro men så fort de blir störning kommer pipet.
Mål 3- starter.
Vi har inte startat något alls i år då jag vart gravid och är nu nybliven mamma och inte tränat så mycket alls- där av har vi ju inte klarat mål två som va kriteriet för mål 3.
Men vi ska starta en lydnad iaf nu om någon vecka trots pipet.
Vi har även gjort en godkänd exteriördel inför korning.
Skulle aldrig skrivit i den här skit-tråden:cry: Doris har inte haltat eller haft int sedan våras. Nu skrev jag här att hon va frisk och dagen efter börjar hon skrika av smärta igen :cry::cry::cry:
Nu väntar nya utredningar och ev. OP av armbågen.... Ja orkar inte - min stackars underbara lillahund, hur f*n kan de bli så här när hon dessutom vilat i en månad pga min graviditet och förlossning. Hur är det möjligt att bara vakna med sådan smärta att hon bara skriker rakt ut?!

Skulle aldrig skrivit i den här skit-tråden:cry: Doris har inte haltat eller haft int sedan våras. Nu skrev jag här att hon va frisk och dagen efter börjar hon skrika av smärta igen :cry::cry::cry:
Nu väntar nya utredningar och ev. OP av armbågen.... Ja orkar inte - min stackars underbara lillahund, hur f*n kan de bli så här när hon dessutom vilat i en månad pga min graviditet och förlossning. Hur är det möjligt att bara vakna med sådan smärta att hon bara skriker rakt ut?!

:confused::cry: Oj, vad tråkigt! Hoppas att ni får svar.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Lyan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 408
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka