Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa I förra veckan var vi tvungna att avliva vår gamla hund Kenzo rätt akut. Han hade fått diskbråck och blev allt sämre. Eftersom han var...
Svar
15
· Visningar
3 278
Senast: Penny_Lane
·
H
Hundhälsa Hej! Jag är en tjej på 16 år! Jag har länge velat ha en hund men mina föräldrar tycker inte att det är en bra ide då vi isf måste...
Svar
13
· Visningar
4 193
Senast: Luff
·
Hundhälsa Lill valpen (staffen) på 4månader är det mest matglada jag någonsin träffat. Han andas in maten, har aldrig hört honom tugga. Du hinner...
2 3
Svar
40
· Visningar
21 589
Senast: Nethril
·
Hundhälsa Vår hund har fått artros i en höftled och behandlas nu med antiinflammatorisk medicin. Han ska också få Glucosamin. Men det finns många...
2
Svar
27
· Visningar
8 829
Senast: bigganl
·
Hundhälsa Loka går på Baytril och Metacam sedan igår, hon har en svår öroninflammation med multiresistenta bakterier. Förutom att hon är ganska...
Svar
7
· Visningar
3 396
Hundhälsa Hej, först vill jag säga att jag är ny här och inte vet hur man får svar i trådar och så?någon kan hjälpa mig att få svar på det? Sen...
Svar
16
· Visningar
3 947
Senast: Strumpelina
·
Hundhälsa Min mammas/vår hund har tandsten, inte hiskeligt mycket (har i och för sig ingenting att jämföra med riktigt, kanske är det mycket?) men...
Svar
18
· Visningar
14 174
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hej! Min hund blev betäckt för ca 1 vecka sen. Det var planerat och hon är 5 år gammal, hon har inte haft valpar förut. Men hon blöder...
Svar
5
· Visningar
6 918
Senast: Lazy Lady
·
Hundhälsa Jag har fått för mig att det inte är bra att ge hundar kall mat, typ färskfodret direkt från kylen. Fast jag vet inte VAD som är dåligt...
Svar
18
· Visningar
15 055
Senast: Lazy Lady
·
Hundhälsa har en schäferhane på 6 år, okastrerad som haft diarré men eftersom han nyligen bytt foder trodde vi det kunde bero på det. Nu har han...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Var idag och vaccinerade min valp för andra gången. Kom på att jag glömde fråga när nästa vaccinering ska vara. Är det någon som...
Svar
2
· Visningar
558
Hundhälsa Min lille blandras på 10 kg, 5 år gammal, äter idag Nutra nuggets den blå säcken men jag är inte helt nöjd. Han fiser ganska mycket och...
2
Svar
31
· Visningar
5 770
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Har fått en massa rådjursben till hundarna. Vilka ben är okej att ge? Har hört något om att man inte ska ge bärande ben? Vilka ben...
Svar
3
· Visningar
1 290
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Innan var det inte på tal om det :) Men nu kom vitakraft utan spannmål och flera andra märke har också en variant. Intressant att först...
2
Svar
39
· Visningar
5 921
Senast: HeleneK
·
Hundhälsa Har idag fått reda på att Scalibor fästinghalsband är/ska förbjudas i Frankrike utav en släkting som är boende där. Detta efter att ett...
2
Svar
27
· Visningar
4 113
Senast: Pia
·
Hundhälsa För ca 1 år sedan insjuknade Ian plötsligt med ganska kraftiga symptom. Han var slö, kissade och drack mycket och var inte särskilt...
Svar
16
· Visningar
2 802
Senast: MrsScabtree
·
Hundhälsa Jag har en dalmatinerpojk här hemma på snart 4 månader som jag har planerat att kastrera. Men när gör man detta lämpligast på en hanhund?
2 3 4
Svar
78
· Visningar
17 650
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Min hund (Bostonterrier 8 kilo) åker i en mjuk väska som sitter placerad bakom passagerarstolen. På golvet. Vet givetvis att en bur är...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 586
Senast: Misiaczek
·
Hundhälsa Min tjej har börjat klia sig en del i rumpan. Alltså så hon sitter och drar rumpan för att klia sig. Mer än vad jag sett andra hundar...
Svar
5
· Visningar
4 733
Senast: MM
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att jag ska ringa veterinär direkt imorgon bitti, så har vi den biten avklarad! Tar det från början. I...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka