Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi har i dagarna installerat bur i bagaget.
Zaga har åkt lös i bagaget sedan vi köpte kombi (tidigare satt hon i bur i baksätet). Men hon trivs inte alls i bur längre, vill inte lägga sig och inte gärna åka bil (tidigare gillade hon verkligen bilen). Ska vi sälja buren eller ge henne lite tid att vänja sig?
Buren kanske är för stor? När min lilla hund åkte i bur bak i bilen så ville han åka i den lilla buren istället för den stora (jag har en dubbelbur där den ena delen är nästan dubbelt så stor som den andra eftersom min gammelman som åkte där när han levde var dubbelt så stor). Åkte min lilla hund i den stora så gnällde han och snurrade hela tiden. När han åkte i den lilla så lade han sig ner i stort sett direkt och sov sig oftast igenom resan.
Nej den är inte för stor, jag tror hon upplever den som trång då hon är van att åka i hela bagaget.
Den är inte för trång, men det blir ju skillnad på bur vs helt bagage.
Min åker i bur i bagaget. Hade en sedanbil tidigare och hade henne i allsafesele i baksätet + galler bakom förarstolarna. Men jag föredrar bur 7 dagar i veckan, det finns större möjligheter till att låta henne ligga med fullt luftflöde i bilen och hon åker tryggare om det skulle hända någonting.
Mina har tidigare åkt löst i baksätet. Men nu har jag äntligen bytt bil till en kombi och har införskaffat en större bur som båda hundarna får dela. Den går att dela av i mitten för att ge plats åt två hundar, men hundarna gillar att kura ihop sig bredvid varann så jag skippade mellanväggen.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Hundträning
Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
Trädgård & Växter Du tycker jag är otrevlig? Jag tog mig tiden att svara för att jag har erfarenhet av brunnar och får snorkigt svar tillbaka. Och som du...
Lantbruksdjur Jag tycker alltid det blir lättare när de är dräktiga, de blir gosigare då.
Sen vill jag gärna lära dem att äta kraftfoder ur hink för...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.