Scalibor är/blir förbjudet i Frankrike

Sv: Scalibor är/blir förbjudet i Frankrike

Scalibor innehåller deltamehtrin som är en pyrethroid. En helt annan substansgrupp alltså. Exspot innehåller permethrin (giftig för katt!!!) som verkar i princip på samma sätt och effipro och frontline innehåller fipronil. Sen finns även lufenuron och amitraz i Sverige men inte heller det är några organofosfater.

Bra, då kan vi helt enkelt säga att min källa hade fel:) Och hela tråden saknar syfte;)

Ville inte helt slå bort det efter andra källan då jag inte hittade vad organo C-Zn var och det hade ett liknande namn OP.

Hm, inte för mig. Vi kanske har olika inställningar på google (jag har det svenska)

Scalibor innehåller deltamehtrin som är en pyrethroid. En helt annan substansgrupp alltså. Exspot innehåller permethrin (giftig för katt!!!) som verkar i princip på samma sätt och effipro och frontline innehåller fipronil. Sen finns även lufenuron och amitraz i Sverige men inte heller det är några organofosfater.

Även Scalibor halsbandet är giftigt för katt.

Fast hur pass giftiga/ger allvarliga biverkningar vet vi ju inte, förutom att de kan vara dödliga för katt.

Själv har jag aldrig stött på en hund som blivit dålig av fästingmedel.

KL
Mina har aldrig blivit sjuka av scalibor eller frontline. Men det känns fel att ha gift på hunden, så jag valde att testa med endast bärnsten nu i somras och jag måste säga att det varit effektivast.
Inte en chans att jag köper gift igen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 318
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 579
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar