Magnussons Meat&Biscuit?

Sv: Magnussons Meat&Biscuit?

Tack för ditt svar :laugh:
Roligt att höra att hon blev så gammal och fungerade så bra på M&B.

Tack för ditt svar :laugh:
Ja min hund gillar iallafall fodret för han åt det direkt ifrån handen och det gör han vanligtvis inte av sitt gamla foder. Nu kan det ju vara nyhetens behag men det vore ju skönt om vi slapp fisandet :angel: Roligt att höra att din hund också fungerar bra på det.

Ja det var den undersökningen jag hade i bakhuvudet när jag började fundera på M&B. Skönt att höra att du också är nöjd med fodret.

Delvis knapplån

Jag fick ju testa en skiva färskfoder av nordsvensken också och tro det eller ej, min hund smakade först efter tillsägning :eek: Han var mycket tveksam till den lilla biten jag hade lagt i hans matskål och han är inte den som brukar vara kräsen utan får han något ovanligt i matskålen så brukar han äta upp det genast. Han stod där och tittade på maten en lång stund innan jag sa till honom att han skulle äta och då slickade han lite på det och efter ytterligare en stund var det ju borta men det var verkligen ingen favorit hos honom. Färskfoder slår jag därför ur hågen just nu och inriktar mig på M&B istället.

Tack alla som har kommit med tips och råd och tack nordsvensken som kom hit med säcken och färskfodret (och tack också för det goda brödet du hade med dig :d)

Jag har läst såpass mycket negativt om standart att det inte känns som något alternativ men tack ändå för ditt svar :)

Sån skillnad det är på vad man sett då, för jag har i stort sett enbart sett positivt om standart, med undantag för vilten där jag också sett en del negativt.
Medans denna tråden är i stort sett första gången jag hittat något positivt om M&B som inte är skrivet av Nilie som var inne i denna tråden också.

/Camilla

Varsågod!

Angående hans tveksamhet till färskfodret, så behöver det inte betyda att han inte gillade det, utan bara att det var underligt och nytt.

Kompisens hund var sådan första veckan, och hon sa att nej, det är inget för honom. Och sedan helt plötsligt så älskade hunden det.

Samma med min Toolah och råa lammrevben. Hon tittade, slickade lite och gick sedan. Kom tillbaka och tog det i munnen, ändrade sig och gick. Det var helt enkelt konstigt och nytt. Nu är det hennes favoritkäk. (och hon är annars en hund som käkar både bajs, äckliga ruttna kadaver och pferferoni utan att blinka)

Sån skillnad det är på vad man sett då, för jag har i stort sett enbart sett positivt om standart, med undantag för vilten där jag också sett en del negativt.
Medans denna tråden är i stort sett första gången jag hittat något positivt om M&B som inte är skrivet av Nilie som var inne i denna tråden också.

/Camilla

H ha, faktiskt precis min tanke också! :p

Kompisens hund var sådan första veckan, och hon sa att nej, det är inget för honom. Och sedan helt plötsligt så älskade hunden det.

Samma med min Toolah och råa lammrevben. Hon tittade, slickade lite och gick sedan. Kom tillbaka och tog det i munnen, ändrade sig och gick. Det var helt enkelt konstigt och nytt. Nu är det hennes favoritkäk. (och hon är annars en hund som käkar både bajs, äckliga ruttna kadaver och pferferoni utan att blinka)

Lite som första gången mina hundar blev serverad kycklinghjärtan av en vän som barfar. Herregud vad skeptiska de var först, tills min vän skar dem i mindre bitar. När de väl ätit lite var, OJ vad gärna de ville ha mer då. Först hade de bara tagit upp kycklinghjärtat, smakat på det, spottat ut, provat igen, funderat, tittat på det, smakat igen osv :p Tydligen hade min väns hundar gjort precis likadant i början.

Jag har gått över från RC till Magnusson M&B och är hittills jättenöjd med resultatet.

Vi provade Standardt också innan men det fungerade inte alls på min lilla Loppa. Hennes päls blev alldeles matt och hon fick fläckar där hon tappade mycket päls.

Det var samma med Lillvispan, hon hade aldrig ätit annat n torrfoder nr hon kom till mig o spottade ut korvbit nr hon fick dröjde inte länge innan hon åt diverse kött som en galning.

Det var samma med Lillvispan, hon hade aldrig ätit annat n torrfoder nr hon kom till mig o spottade ut korvbit nr hon fick dröjde inte länge innan hon åt diverse kött som en galning.

Grejen är ju att han slukar allt annat han får även om det är första gången han äter det. Men men, man vet ju inte vad som rör sig i deras små hjärnor :p

Jag har gått över från RC till Magnusson M&B och är hittills jättenöjd med resultatet.

Vi provade Standardt också innan men det fungerade inte alls på min lilla Loppa. Hennes päls blev alldeles matt och hon fick fläckar där hon tappade mycket päls.

Det är också därför jag ville byta foder för hans pälskvalite har blivit sämre också och jag har kopplat det till att hans mage har varit lite i olag för är magen i olag så mår ju inte heller övriga kroppen bra.

Varsågod!

Angående hans tveksamhet till färskfodret, så behöver det inte betyda att han inte gillade det, utan bara att det var underligt och nytt.

Nej det behöver ju inte vara att han inte gillade det men eftersom han är långtifrån kräsen annars så funderar jag ju. Oavsett vad han har fått tidigare så har han ätit det. Det här var första gången något nytt kunnat ligga i matskålen utan att han åt upp det genast. Jag har ju lite till att testa med så vi får väl helt enkelt se. M&B däremot var gott sa han :d

Liknande trådar

Hundhälsa Min whippetvalp är ofta lite lös i magen och fiser rätt illa. Hon äter för närvarande Nutra nuggets puppy. Det verkar vara ett bra...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: Philosophia
·
H
Hundhälsa Jag har en hund som har svårt att hålla vikten på normal dagsgiva. Hon får numera ca 2/3 av sin tidigare (ganska snåla) dagsgiva och är...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 337
Senast: Gilan
·
Hundhälsa Jag har tänkt byta foder till mina damer eftersom de nu äter "nästan ingenting" men ändå är bra i hullet. Framförallt Wahidah blir...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden