Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Hej! Min 4,5 mån valp (som vi bara haft i 2 v och innan bodde på kennel - ej rumsrenstränad) kissar inne så fort jag går ut eller går...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Kringlan78
·
Övr. Hund Har funderat lite över hur folk tänker kring det och då ffa över osäkra/rädda/aggressiva hundar. Jag och Ruben åker ofta tåg, både...
2
Svar
28
· Visningar
3 249
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Har just insett att detta finns. Är det något ni använder och i så fall när? Torkar hunden snabbare eller värmer den bara? Sitter just...
2
Svar
20
· Visningar
3 090
Senast: mysboll
·
Hundträning Detta gäller min mammas hund och hon är den som tränar med hunden så jag har nog inte svar på alla frågor men skulle vilja höra lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 201
Senast: Asko
·
Övr. Hund Vad vet/ anser ni om omriktat beteende? Är detta något som alla hundar kommer att "utveckla" om de inte får utlopp för vissa andra...
2
Svar
21
· Visningar
4 630
Övr. Hund Hamnat i det djupa youtubeträsket och kollar på olika diy hundsaker-videor. Nu är jag nyfiken på vad ni har för egengjorda...
Svar
11
· Visningar
3 533
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Har sett flera foto på Shetland sheepdog där ögonen är olikfärgade, ett blått öga och ett brunt öga. Är det okej med olikfärgade ögon...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: nordingran
·
Hundavel & Ras Var kan jag hitta Information om tik och hanes HD/höftledsdysplasi, ED/armbågsdysplasi, PRA/näthinneförtvining med mera? Detta är väl...
Svar
4
· Visningar
694
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hejsan! Det är som så att jag har för lite mer än en vecka sedan hämtat en jättetrevlig omplacering på snart 10 månader. Ingen...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 938
Senast: avslutat medlemskap
·
Hundavel & Ras Vi är på gång att skaffa ny hund men vi kan inte komma överens om ras..... Det finns stor hundvana i familjen, men hunden ska också...
Svar
8
· Visningar
1 738
Senast: yennork
·
  • Låst
Övr. Hund Den förra blev full så vi fortsätter väl här! :banana:
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
175 716
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Igår var vi på ett andra veterinärbesök efter att hunden började halta på farsdag. Nu ändrades diagnosen från möjlig sträckning till...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 446
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Behöver nu hjälp av det allvetande Buke :nailbiting: Hittade 2 kryp på hunden idag, lyckades fånga det ena på bild. Vet nån vad det här...
Svar
6
· Visningar
1 162
Hundhälsa Har sett så många hundar med långa klor senaste tiden. Tycker d ser så ovårdat ut m långa klor på en hund... Och likaså så har jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
16 891
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundavel & Ras Nu har familjen läst på om olika hundraser här på Bukefalos, SKK och kollat runt på rasspecifika websidor. Vi har även besökt rasmontrar...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: enilorak
·
Hundavel & Ras Lång rubrik som säger det mesta. Vi har en hund som vi köpt med bibehållen avelsrätt. Nu har han fått allergi och kan inte användas i...
Svar
13
· Visningar
2 142
·
Övr. Hund Hej! Har haft min omplacerings husky som är 7 månader nu sedan 1 månad tillbaka. Han är rädd för människor. Sätter man sig i ett rum...
Svar
14
· Visningar
1 786
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Alltså jag och mina frågor och funderingar... Jag har märkt att bland brukshundägare förekommer koppelryck, rytande och korrigeringar i...
2
Svar
34
· Visningar
3 533
·
Övr. Hund Kvällen den 23 augusti födde Karla 9 valpar. I och med det har vi "vuxit ur" kulltråden så nu gör jag en egen åt dem! Karla är en...
31 32 33
Svar
647
· Visningar
76 704
Senast: Migo
·
Hundhälsa Menar inte att vara provokativ, men är undrande. Hur gör hundägare som arbetar? Jag bor på en mindre ort. Finns inget hunddagis. Var...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 829
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg