Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar inte att vara provokativ, men är undrande. Hur gör hundägare som arbetar?
Jag bor på en mindre ort. Finns inget hunddagis.
Var på hundmässa i Stockholm igår, pratade med en kille på SKK som sa att 4 timmar är ok att lämna.
Känslan jag fick från en del personer i de olika rasmontrarna var att en hund ska inte lämnas ensam för att det blir tråkigt för dem. Om en hund inte kan lämnas ensam då bör hundägare vara pensionär, arbetssökande, föräldraledig, jobba hemifrån eller ha möjlighet att ta med hunden till jobbet om man inte har plats på hunddagis?
Jag kommer från årsskiftet att ha en fast tjänst på 50% med 5 minuters väg mellan arbete och hem. Där finns möjlighet att lätt ta sig hem för att rasta en hund. Och aktivera mera/längre promenader kvällstid.
Utöver de "fasta 50%" kommer jag att arbeta som timvikarie, ibland med pendlingsavstånd. Det känns som att svårigheten kan uppstå de dagar jag "timvickar" på annan ort. Jag har tankar på att leta efter en pensionär som kan hjälpa till de dagarna, eller om det finns möjlighet att lämna på hunddagis på annan ort? Vet ej om det är möjligt att lämna "sporadiskt", misstänker att man betalar en fast summa för hunden då?
Hur gör arbetande hundägare?