Omriktat beteende?

J fy, jag vet ju hur snabbt hon knäcker nacken på en sork - så hade hon bara kunnat hade hon gjort samma sak med en igelkott. Där blir hon terrier - kotten sticks och gör ont och Mini blir skitförbannad :cautious: Nu på äldre dar har hon dock börjat lyssna på mig, så jag kan stoppa henne med rösten när det lyckas komma in en kotte i trädgården - men jag får låta jäkligt arg....
Ja jag kunde med stoppa om jag såg, mitt problem var att han dök efter dem lika snabbt som han fick upp doften - enda gången han inte vidare att han hade viltdoft i näsan.
Ammo har aldrig fått chansen så han är mer intresserad av harar och kaniner.

Ja jag kunde med stoppa om jag såg, mitt problem var att han dök efter dem lika snabbt som han fick upp doften - enda gången han inte vidare att han hade viltdoft i näsan.
Ammo har aldrig fått chansen så han är mer intresserad av harar och kaniner.
Det får mig att tänka på den gången det lilla hundkräket kastade sig ut från gångbanan och skulle döda den igelkott hon såg där i mörkret och bet den.....synd för henne att den redan var död :sneaky: Men skönt för mig som slapp få dåligt samvete för skrämd kotte...

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 348
Senast: Acto
·
Hundträning Ny på detta forum (och ett liknande hundforum där jag ställt samma fråga). Det är så att jag har lite funderingar kring hundfrågor som...
2
Svar
23
· Visningar
3 042
Senast: sanmatte
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 382
Senast: Enya
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 357
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård