Ale har typ hälften så långa ben och dubbelt så stor bläs
Du får färgkoda dem. Jag har för många barn för att hinna lära mig dem annars
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ale har typ hälften så långa ben och dubbelt så stor bläs
De är som sträckkoder. Svartvita med lite olika mönster. Du får väl ha nån slags fusklapp vid skärmen så du inte gör bort dig helt!Du får färgkoda dem. Jag har för många barn för att hinna lära mig dem annars
De är som sträckkoder. Svartvita med lite olika mönster. Du får väl ha nån slags fusklapp vid skärmen så du inte gör bort dig helt!
Eller hålla klaffen
Det verkar ju sannolikt
@Migo Måste fråga en sak! Eller två. Eller fler.
Jag har noterat att du startar valparna olika snabbt på får (eller har jag missuppfattat?), vad är det som avgör när du startar och hur mycket du låter dem valla? Har det med hundarna att göra, mognad, personlighet och annat, eller är det mer för din egen skull, enklare att ta "en i taget" än fem på en gång?
Sen är jag även nyfiken på om du har connectat mer med en/fler och lutar åt vilken/vilka som kommer få stanna sen? Eller märker av att någon skulle ha det lilla extra i vallningen som kan påverka ett sånt beslut. Jag har ju anat i trådarna att det eventuellt kan finnas en eller två som du känner lite extra för och är väl mer nyfiken på om det är främst personlighet/connection eller vallningsegenskaper som påverkar det och eventuell behållning senare.
Fattar ju dock att hur du connectar med en hund har väldigt stor betydelse i vallningen också.
Tack för att du tar dig tid att svara! Förstår ju att det är en halv vetenskap, men intressant att höra lite resonemang när man ska ha fram arbetshundar och inte bara hobbyhundar, och när man har möjlighet att välja när de är äldre än 8 veckor.Dvs Rost som är trygg och avspänd kan få hålla på och trixa lite med djuren på egen hand, eftersom han hela tiden kollar vad som händer och testar för att se hur han påverkar djuren, men utan att bli speciellt upprörd. Idag fick han testa att vara med hela flocken i en av ligghallarna i ett par minuter för att känna på hur flocken känns när den är packad.
Rost Hoppas han blir kvar!Lilla spralliga Rost får så fint uttryck när han jobbar Mild men bestämd med djuren.
Som han går just nu är han dyyyyr, så då lär han stannaRost Hoppas han blir kvar!