Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag hade en medryttare, som inte skötte sig, bla bytte hon dagar samma dag och oftast sent på kvällen. Tillslut blev jag less på de...
Svar
16
· Visningar
1 587
Senast: MCP
·
Hästmänniskan Ok nu har jag bestämt mig. Jag ska testa på att rida igen.Har ju inte ridit på 6 år så hade tänkt att testa hur det känns först några...
Svar
4
· Visningar
1 225
Senast: Elina8
·
Ekonomi & Juridik Jag skulle behöva lite tips på vad ni gör för att minska kostnaderna när det gäller hästen. Vad tycker ni får kosta lite mer? Var kan...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 260
S
Hästmänniskan Hejsan! Måste skriva för jag är lite irriterad :devil::devil: Igår när jag var ute och red, så red jag över en äng där jag brukar...
2
Svar
34
· Visningar
3 076
Senast: Merwen
·
H
Hästmänniskan Vart går gränsen? jag har 2 ston (privatägda), vill ta 1-2 föl varje/vartannat år.... och sen sälja minst 1 av dom. vart går gränsen...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag mår illa, har ont i huvudet, magen och är ofta orolig o på dåligt humör. Allt detta pga hästen jag har, en kallblodstravare som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 669
Senast: Tibra
·
Svar
0
· Visningar
126
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Vad finns det för olika utbildningar och skolor? Kan någon ge tips om vart man kan börja leta? Finns det som...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 436
Senast: Robina
·
Hästmänniskan Låt säga att du är intresserad av att köpa en häst från klubben/ridskolan där du håller till. Hästen fungerar inte helt perfekt men har...
Svar
6
· Visningar
1 677
Senast: Masse
·
Hästmänniskan I Finland finns sidor som Hevostietokanta och sukuposti.fi på nätet där man kan söka uppgifter om hästar registrerade i Finland. Man får...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: bonde
·
Hästmänniskan efter den andra hjärnskakningen på 1 ½ månad har jag nu fått 3-4 veckors ridförbud. Vad fasen skall jag hitta på under denna tiden. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Xoya
·
Hästmänniskan Jag har bara haft min häst sedan i somras. Visste redan från början att jag skulle behöva en medryttare någon dag i veckan pga mitt jobb...
2
Svar
22
· Visningar
2 504
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Har under en tid funderat på detta men allemansrätt och så vidare. Om jag på min engna gård och marker anläger en träningsrunda (ca...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: tgd
·
N
Hästmänniskan Åter igen, tråd om att sälja häst. Det finns enormt många fina, om man jämför likvärdig med tidigare år billiga hästar ute till salu...
Svar
13
· Visningar
1 452
Senast: neferra
·
C
Hästmänniskan Försöker hitta fakta om ridskolans historia, alltså inte en speciell klubb eller skola utan mer allmänt. Red du på ridskola för 20-30...
Svar
16
· Visningar
2 504
Senast: Ginne
·
E
Hästmänniskan På en ridskola vägs allt hö till alla hästar upp i ikea-kassar. Jag tycker det är tillräckligt besvärligt och slitsamt att väga upp till...
2
Svar
26
· Visningar
5 393
Senast: Elviramax
·
Svar
0
· Visningar
83
Senast: fio