Foderutbildningar?

Sv: Foderutbildningar?

knapplån

Det finns en utbildning i Alnarp också som går som fristående distanskurs. Ar det någon som vet hur den är jämfört med den i Uppsala?

så ni träffades inte på vardagar utan alltid på helger ?
Isf ska jag nog läsa båda två kurserna för jag är faktiskt riktigt dålig på foder.
Men jag kan som sagt inte ta ledigt från jobbet lite som jag vill så problemet ligger i att jag bara kan vara med på helger.

Men dåså, då är bara frågan hur man anmäler sig och vad det kan kosta ungefär med böcker och själva kursen.
Vet du det ?

Jepp bara helger. :)
Anmälan på internet på slu's hemsida. Om jag minns rätt var det bara en obligatorisk bok som jag redan hade :p Den är inte dyr annars. >Kursen är csn-berättigad; gratis.

jag ska faktiskt anmäla mig till både foder och beteendebiologin.
Det kostade bara 200 och det var boken till fodret, beteendet kostar nog liknande.

Men, det står ju att naturkunskap B krävs, är det ett grundämne man läst i grundskolan ?

jag ska gå den också, beteendebiologin, om man har dom grunläggande förkunskaperna, vad nu det menas..
någon som vet ?

Åh vad bra att det bara är helger, måste dock kolla upp så kurserna inte krockar med varandra om jag nu kan plugga båda.

Delvis kl.

Åhh vad sugen jag blev på att läsa kursen hästens utfodring, ska nog ta och slänga iväg en ansökan :)

mandaaa_ naturkunskap b läses på gymnasiet och om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att det motsvarar biologi a, kemi a och fysik a.

så om jag inte hade något av dessa ämnen på gymnasiet (gick handels och minns inte någon naturkunskap) så har inte jag behörigheten alltså ?

Eftersom det står särskild behörighet Nk b eller motsvarande så tror jag inte det tyvärr om du inte har möjlighet att läsa in Nk b.

Men gud jag tror jag dör !
Jag trodde NK B var ett grundämne ??

Jag minns bara NK från högstadiet, absolut inget under grymnasiet.

Okej, nej det är ett gymnasieämne.

Du borde ha läst Nk a, tror att det är obligatoriskt för alla gymnasie program?

men biologi och kemi och allt läste jag på högstadiet, det minns jag för då öppnade vi koögon och liknande.men det kanske bara var A då...

åååååh vad irriterande

*Halvt kl*

Funderar på att läsa den foderkursen, och om jag fattat rätt på länken ovan så har jag behörighet utan Nk B iom att jag läst naturbrukskurserna som ger motsvarighet. :bump:

jamen dåså, gymnasiet har jag ju gått, då kan jag iaf läsa beteendebiologin, fodret får jag vänta med tills jag pluggat naturkunskap b då..

*kl*

Om man läst Naturvetenskapliga programmet med inriktning Natur eller Teknik så är man inte behörig har jag fått fram det till. Biologi B och Naturkunskap B saknas. Eller har jag fått något om bakfoten?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska börja studera igen, först för att bli behörig till högskola och sen förhoppningsvis på högskola. Min nuvarande laptop sjunger...
2
Svar
32
· Visningar
752
Senast: Tonto
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar