Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

B
Hästmänniskan Någon här som gjort det? Har ni isf åkt dit och provridit eller har ni sett bilder/video och bestämt er ändå? Har hästen motsvarat era...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: dobbis
·
D
Hästmänniskan Jag sålde en 2,5 årigt sto i slutet på oktober 2006. och nu vill köpare lämna tillbaka henne för hon har solexem?! Jag köpte henne i...
2
Svar
28
· Visningar
3 442
Senast: Youmeoh
·
M
Hästmänniskan Jag har köpt en kylinge transport som e i lite behov av ny färg å stripes,, Är det nån som vet var man kan få tag i nya stripes till...
Svar
3
· Visningar
2 371
Senast: mirona
·
Hästmänniskan Skulle behöva lite råd från er bukare :) Har fått erbjudande om att åka till Holland och jobba som "praktikant" hos en...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 503
Senast: Totola
·
J
Hästmänniskan Hej! Jag undrar lite vad era kostnader för era hästar blir i månaden? Alltså vad blir kostnaden att ha häst om man lägger ihop alla...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: I_N_D_R_A
·
Hästmänniskan (och strö) Ni som har inackorderingar får gärna svara, men andra också såklart. Hur betalar ni/tar ni betalt för grovfoder? jag har...
2
Svar
22
· Visningar
1 851
Senast: TomasN
·
M
Hästmänniskan Är det någon som har ett förslag på skrivet medryttaravtal som man kan få ta del av? Ska skriva ett man aldrig gjort det tidigare och är...
Svar
2
· Visningar
2 621
Senast: Elegance
·
N
Hästmänniskan Hej. Har ett litet problem...har köpt en häst "per telefon"(låter inte så smart kanske, men det verkade bra och vi har inga höga krav...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 567
Senast: Belethien
·
Hästmänniskan när man köper en häst? Är det 10 eller 20 % av priset? Hur gör man med resten av pengarna, när ska de betalas? Hur är det brukligt att...
Svar
5
· Visningar
1 323
Senast: Ante
·
Hästmänniskan detta är ingen annons Men var kan man hitta hingstbete?? Förstår att det är lite sent påtänkt och att de flesta har släppt sina...
Svar
5
· Visningar
1 826
Senast: Ela
·
C
Hästmänniskan Vet inte om denna tråd ligger på rätt ställe nu men...... Det är så att i mars i år så köpte jag en ettårig arab, uppfödaren hade...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: MalinJ
·
G
Hästmänniskan Hej. Jag ska nu köpa mig ett nytt hästsläp och undrar lite över detta med duk istället för en lucka.Jag som håller på med avel vill ju...
2
Svar
20
· Visningar
2 415
Senast: ikaros227
·
T
Hästmänniskan Har tänkt att anlägga en paddock i storlek 40*20 men undrar ifall någon kan svara på hur mycket grus/sand det kommer gå åt till...
Svar
6
· Visningar
6 183
Senast: tgd
·
K
Hästmänniskan Jag har just köpt en importerad häst som har pass. Läser på asvh:s hemsida om hur jag ska göra med passet. Vad jag förstår behöver jag...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Mia_R
·
M
Hästmänniskan Vi har 9 boxar på gården men vill bygga 3 till på logen. Har fått hem papper från länstyrelsen ang. förprövning mm. Där står att...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: chrysler
·
F
Hästmänniskan Jag kom att tänka på att det nu gått några år sedan jag sade upp min inackordering i stallet. Kan inte säga annat än att det varit en...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 947
Senast: Kelda
·
Hästmänniskan Ni som sökt förprövning innan ombygge av gammal ladugård till stall, vad har ni gjort för brandtätningsåtgärder? Mellan t ex stalltak...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Fredag
·
E
Hästmänniskan Någon som har en smart planlösning för ett stall med 4 - 6 boxar? Vill se massa bilder, ritningar/skisser, gärna med mått också! :)...
Svar
12
· Visningar
13 578
Senast: Eccentric
·
H
Hästmänniskan Undrar vart man kan hitta täcken i strl 75 till en minishettis??
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: Joyride
·
C
Hästmänniskan Jag ska importera två föl från USA. Med flyg då. Jag har letat jättelänge men hittar ingen firma som flygtransporterar hästar. Kan någon...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Qwerty hopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama