Sv: Några år sedan nu som jag blev själv i stallet...
hmmm.... blir lite fundersam när jag läser det många skriver om privatliv osv. Nu är jag ensam om att hyra in hästen i stallet och det kan nog ha stor betydelse.
*Jag får gå in och äta hos dom när jag känner mig hungrig, bara att ta för sig från kylskåpet/skafferiet.
*Äter middag/lunch där i perioder, ibland nångång i veckan ibland nångång i månaden.
*Bara att lämna vovven inne i deras hus eller hundgården om han inte kan följa med på ridturen
*Läsa tidningar se på tv får jag göra hur mkt jag vill
*Har även sovit där några gånger då tex. hästen varit sjuk eller när jag ska på tävling
*Får låna hennes hästar när jag vill till kompisar som följer med eller om jag själv vill rida
*Hon mockar/tar hand om hästen när jag är borta/inte kan komma till stallet.
*Jag får göra "inbrott" i huset om det skulle behövas
tex. om jag behöver varmvatten till stallet och de inte är hemma. Men nu mera har de skaffat ett nyckelskåp med kod på gården så jag kan gå in och ut när jag vill
så nu slipper jag för det mesta att klättra upp på brandstegen och göra inbrott på balkongen
*Hon har kört mig till tävlingar/träningar innan jag fick körkort
*Innan jag fick körkort hämtade hon mig varje dag samtidigt som hon hämtade ungarna på dagis
Men man får inte glömma att jag ställer upp för henne heller...
Vi delar allt ansvar på 5 hästar, jag har nu i sommar 2 hästar och hon 3. Men i vanliga fall har jag bara 1 häst "hemma".
När hon är borta tar jag alltid hand om allihop. Jag har suttit barnvakt åt ungarna. Jag följer med och hjälper hennes flicka med ponnyn när hon vill rida, om jag är där. Jag hämtar ungarna från skola/dagis ibland.
Vi har inga "stallregler" stallägaren säger till om det är något hon inte vill att jag ska göra, hon är chef på ett stort företag så säga ifrån de kan hon, har fått en och annan utskällning. Men det är bara om jag varit slarvig eller glömt något, tex. låsa dörren efter mig eller slå på strömmen till hagen (de har en mycket rymningsbenägen shettis)
Men vi är mer som "kompisar" än stallägare och inhyrare, tror inte jag skulle palla att vara i ett stall med "stränga" regler. Men om stallägaren inte skulle vilja att jag åt hos dem ibland eller att jag springer in och ut så hade jag givetvis inte gjort det i samma utsträckning. Men det är ju hon som sagt att jag FÅR göra det