Hur få in grovfodret i hyran?

Sv: Hur få in grovfodret i hyran?

Det viktigaste är att du informerar om vad som gäller - det är upp till var och en sedan att vilja vara hyresgäst eller inte.

Att hålla möte där var och en får tycka till det håller inte - är du stallägare så är det dina regler och villkor som gäller. Min erfarenhet är att de allra flesta som hyr in sig har liten koll på och liten förståelse för vad allting kostar. Du ska ha betalt för annat än bara det som står på fodersäckens prislapp! Lagring, arbetet, slitage etc etc.

Måste ni kunna erbjuda fast pris över året?

Glöm inte heller att ta betalt för hanteringen av foder. Om ni köper in och lagrar foder skall ni ha betalt för det. Ni har dessutom risken att foder behöver kasseras osv. Minst 50 öre/kg för era omkostnade och er vinst tycker jag är rimligt.

I och för sig inte, antar att priset kommer ligga rätt stabilt så det kanske är onödgt att räkna på sånt.
Vi får fodret hemkört och de ska självklart få vara med och betala frakten hem.

I och för sig inte, antar att priset kommer ligga rätt stabilt så det kanske är onödgt att räkna på sånt.
Vi får fodret hemkört och de ska självklart få vara med och betala frakten hem.

Våga ta betalt för ert jobb och era omkostnader, det är ett tips. bara det att du har de här frågorna visar ju att det inte är helt utan bekymmer att ta hem foder åt andra. Så jag tycker du skall lägga på lite för ert jobb helt enkelt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 910
Senast: Tassa
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 817
Senast: Zamira
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 021
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden