Hur gör man om man blir lurad vid hästköp?

Sv: Hur gör man om man blir lurad vid hästköp?

varför köper man häst tillsammans med en kompis? det kommer ju bara kunna sluta på ett sätt!

Jag ska vara ärlig och säga att jag tycker inte hästen alls är fin. Vackert huvud har den, helt okej hals men resten? Jättefin när man håller för kroppen o bara ser huvudet o halsen. Men sen kommer det bara en stor klump tycker jag.
Den ser verkligen helskum ut eller är det bara fotot?

Hoppas det går bra iaf för er!:D

kl

Tur att det löste sig för er :D Men jag säger som några sagt tidigare, det är inte precis smart att köpa en häst osedd över telefonen

Men h*n var ju fin, lite mer muskler så... Det hade ju kunnat vara mycket, mycket värre

Jag hade häst tillsammans med en kompis, dock äldre. Men de funkade bra i tre år innan hon verkade tröttna och jag fick köpa ur henne, utan större problem. Jag sa att jag va trött på hennes ursäkter, och nu kan hon komma o rida när hon vill (dock har hon inte ridit sen jag köpte ut henne)

Det kan funka iaf, om man har ett öppet sinne för det hela och har förståelse för både sin kompis och för hästen!
Man kan ju alltid göra upp om ja vad för saker som behövs osv, och va noga med att betala hälften var! Skapar mindre problem för framtiden ! = )

Nikkan - lycka till med pållen, jag tror nog han lugnar ner sig. minns när jag tog hem min krake till nya stallet, eller ja när vi fick hem honom på prov första månaden, så skulle jag och den andra ägaren gå upp med honom till ridhuset men de ville inte han, så han stegrade sig och jag fick släppa honom. Sen började vi om och sen har de funkat bra!

Så han kommer nog att lugna ner sig ska du se! Hoppas han blir jättefin med MASSOR av muskler! = )

Tack så mycket! Jag hoppas det kommer att funka, jag och min kompis har ju hjälpts åt i stallet (hennes stall) med våra hästar i ett år nu utan några sura miner, så på DEN fronten kommer det nog gå bra. Men vi tycker ju lite olika om hästen...:crazy:Jag tycker han är alldeles för stor och "bänglig", men som du säger...han kanske lugnar sig. Och jag kanske vänjer mig vid "Kamelen". (säg inte till min kompis att jag kallar honom det.;)*fniss*) Håll gärna en tumme.

Jag tycker också det var en fin kille :) men som sagt, mer muskler så blir han nog ännu snyggare.
vad nervöst att köpa en häst på telefon utan att titta på den.. jag skulle tycka det var jätteläskigt :p
Lycka till med honom iaf :)

Tack så mycket! Jag hoppas det kommer att funka, jag och min kompis har ju hjälpts åt i stallet (hennes stall) med våra hästar i ett år nu utan några sura miner, så på DEN fronten kommer det nog gå bra. Men vi tycker ju lite olika om hästen...:crazy:Jag tycker han är alldeles för stor och "bänglig", men som du säger...han kanske lugnar sig. Och jag kanske vänjer mig vid "Kamelen". (säg inte till min kompis att jag kallar honom det.;)*fniss*) Håll gärna en tumme.

Hej hej! Tänkte lägga in min åsikt i det hela också..
Kul att han kom iallafall, men måste hålla med om att köp per telefon är riskfyllt.. Men tur att det gick bra, du verkar ju själv medveten om riskerna så ska inte ha någon föreläsning om det :D Vad jag tycker är konstigt, är din relation till hästen. Din kompis gillar hästen, men du var tveksam redan från början (?):confused:. Borde inte i prata ut om det här? Jag anser att den egna hästen ska man falla för från första stund, och det är ingen sund relation om man helt enkelt "vänjer sig" vid en häst man förhoppningsvis ska dela 10 år med. Jag tycker att ni borde prata om det här, det bästa vore, tkr jag då :p, om du köpte en häst som Du tyckte om. Men det är helt upp till dig själv, vill inte kritisera, och menar inget illa, tycker bara att det här kommer verkan hjälpa dig eller hästen eller ge er något gott i slutändan. Tack för Mig

Väldigt fin pålle iallafall :) Lycka till med h*n ^^

håller med ovanstående, men tycker också att man kanske ska ge det en chans. inte behöver man dela 10 år med honom bara för att man låter honom stilla sig och muskla sig och bli en hel häst.

kanske vill din kompis ha honom själv sen och köper ut dig, kanske säljer ni honom till ett bra hem, kanske blir du kär när du har börjat rida honom.

man vet inte, jag tycker du ska ge det en chans men stanna inte för länge om det inte känns bra!

lycka till!! hälsningar lisa och lillan

Jag tycker inte att det ska behöva klicka från första stund för att det ska funka! Jag tyckte min såg hemsk ut första gången jag såg henne och tyckte inte att hon var värd mycket alls, senare när jag höll på med henne mer och mer och hon växte till en mycket finare häst (hon var vanvårdad från början) så tyckte jag om henne. Det som är viktigast är att man trivs med varandra och förstår varandra och är nöjda.

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 659
Senast: Stollan
·
Hästmänniskan Jag är irriterad och behöver skriva av mig. Hästfolk brukar i allmänhet vara pålitliga människor. Det är min erfarenhet, men nu har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 905
Senast: LucyShow
·
Hästvård Är så less och matt nu... Min pålle behöver skor fram,men det är helt omöjligt för hovisarna att komma hit.. Alltid händer det nått...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V