Hur gör man om man blir lurad vid hästköp?

Sv: Hur gör man om man blir lurad vid hästköp?

Jag skulle inte säga att jag vore lurad om jag fick den hästen du ;) han var fin faktiskt och ganska harmonisk i utseendet. Lite korta ben kanske. Väldigt fin faktiskt.

Nä, känner mig inte så lurad nu ju, jag blev himla nojjig när det tog sån tid att få honom och vi inte fick tag på säljaren + att han la på luren i örat på min kompis när vi ville veta vart hästen var...men nu e han här. Hoppas vi kan få lite ordning på honom, han är väldigt "bufflig" när man leder honom. Har inte suttit på honom än, måste hitta en sadel först. Vill inte ha den manken mellan benen.;)

han va ju jättefin.
mer muskler på den bara så blir han nog finemang.

äsch jag red ett halvblod på 165 när jag var endast 12 år (och jag är kortväxt) så jag lovar, man vänjer sig ;)

Tycker inte heller att han såg så pjåkig ut...Huvud o hals-varmblod, resten kallblod?? :p

äsch jag red ett halvblod på 165 när jag var endast 12 år (och jag är kortväxt) så jag lovar, man vänjer sig ;)

He he...håller fortfarande på att vänja mig vid kallblodstravaren som är 155...:angel: Är väl mest bekväm med ponnymått. Men som du säger...man vänjer sig väl.

Hur har det gått för dej och din kompis? Jag har läst igenom alla inlägg på denna "tråd" - men har jag fattat rätt verkligen?????

Hästen kom aldrig till er eller?
Jag har lärt mig till slut (tog nästan 40 år) - att inte tro gott om alla människor - fast jag gärna vill det.
Många människor runt om gör saker för att "sko sig själva" eller "se om sitt eget hus" eller hu man nu säjer.

Jag hoppas verkligen att ni har polisanmält denna sak och denna man!!!! men jag förstår inte hur man kan köpa en häst man inte varit och tittat på eller provridit - det är ju så mycket som måste stämma.........
Jag håller tummarna för er!!!!

Nix ingen häst....pratade ju med killen som kör och 14.15 var han på ett ställe som ligger högst 2h härifrån...med rast kanske 2½? Ringde nu (18.15) och nu är de framme 21.30!!!!!!!!! HUR????? Frågade varför det tog sån tid, förra gången vi pratade var han ju på väg hit (raka vägen enligt honom) och nu ska jag vänta 2h till???? OM han nu har min häst där på bilen... Han svarade inte, bara upprepade att halv 9 är vi där...halv 9 är vi där....:mad: Idioter.

Det är ett företag. Ett företag som jag aldrig mer kommer ha nånting med att göra.............:devil:

Hur har det gått för dej och din kompis? Jag har läst igenom alla inlägg på denna "tråd" - men har jag fattat rätt verkligen?????

Hästen kom aldrig till er eller?
Jag har lärt mig till slut (tog nästan 40 år) - att inte tro gott om alla människor - fast jag gärna vill det.
Många människor runt om gör saker för att "sko sig själva" eller "se om sitt eget hus" eller hu man nu säjer.

Jag hoppas verkligen att ni har polisanmält denna sak och denna man!!!! men jag förstår inte hur man kan köpa en häst man inte varit och tittat på eller provridit - det är ju så mycket som måste stämma.........
Jag håller tummarna för er!!!!

Hejsan, hästen kom fram. på sida tre finns länk till bild på hästen!

Nikkan jag tyckte han såg himla trevlig dock liten för en själv som är van vid 175 cm :P

Men med massa träning och kärlek kommer ni ha er en underbar häst skulle jag tro!
Håll koll så ni hittar en bra sadel som han kan jobba med bara.

Lycka till till er båda!!

Nix ingen häst....pratade ju med killen som kör och 14.15 var han på ett ställe som ligger högst 2h härifrån...med rast kanske 2½? Ringde nu (18.15) och nu är de framme 21.30!!!!!!!!! HUR????? Frågade varför det tog sån tid, förra gången vi pratade var han ju på väg hit (raka vägen enligt honom) och nu ska jag vänta 2h till???? OM han nu har min häst där på bilen... Han svarade inte, bara upprepade att halv 9 är vi där...halv 9 är vi där....:mad: Idioter.

Det är ett företag. Ett företag som jag aldrig mer kommer ha nånting med att göra.............:devil:

Stackars dig! Jobbigt. Har hästen kommit ännu? Uppdatera, jag vill veta vad som händer!

Hur går det med den nya hästen? Är han snäll?? Han var jättefin! Ståtlig !:)
MVH
Stina

Kallblodskorsning, enligt säljaren. Vet inte vad han är, men jag tycker han är ganska fin faktiskt. Bara att jag var beredd på nåt mer "ardenneraktigt"...inte så mkt ardenner över honom precis...:angel: Han har stooora fötter och rätt kraftiga ben, kom gärna med gissningar på vad det kan vara i honom! Han är 166cm i manken och jag är 163...han känns som en jätte.

Han skulle se ut som en maxad D eller liten häst om han gick med mina bjässar. Jag är också 163 och den största av mina är 178 och är alldeles lagom tycker jag:angel:
Så du vänjer dig! Lycka till!

Kallblodskorsning, enligt säljaren. Vet inte vad han är, men jag tycker han är ganska fin faktiskt. Bara att jag var beredd på nåt mer "ardenneraktigt"...inte så mkt ardenner över honom precis...:angel: Han har stooora fötter och rätt kraftiga ben, kom gärna med gissningar på vad det kan vara i honom! Han är 166cm i manken och jag är 163...han känns som en jätte.

Om du tycker att han känns som en jätte, vad tror du inte att en betydligt grövre häst hade känts som??
Tycker hästen ser ok ut, behöver massor med proteinrik mat för att kunna bygga muskler och en BRA sadel som byts allt eftersom hästen musklar så blir det nog en vettig häst. Fast ser inte mkt kallblod över hästen, min varmblodstravare känns "större". Skiljer btw 12 cm mellan mig o min häst i höjd...

Om du tycker att han känns som en jätte, vad tror du inte att en betydligt grövre häst hade känts som??
Tycker hästen ser ok ut, behöver massor med proteinrik mat för att kunna bygga muskler och en BRA sadel som byts allt eftersom hästen musklar så blir det nog en vettig häst. Fast ser inte mkt kallblod över hästen, min varmblodstravare känns "större". Skiljer btw 12 cm mellan mig o min häst i höjd...

Min tanke hade varit lägre häst men grövre, vi ville eg ha en bruksnordis runt 150-155. Sen är jag van vid isisar på ca 140 så min kallblodstravare kändes jättestor när jag fick honom...och nu är det 11cm till att vänja sig vid.:angel: Men när jag red på ridskola för 100år sen så red jag ju stora hästar, så det är klart en vanesak.

Jag var faktiskt och provred belgiska ardennerhästar för några v sen och de var lika höga, runt 165, men kändes ändå lägre på nåt sätt. De var GROOOVA!!!

Och självklart ska vi leta efter en bra sadel, vill helst hitta en bra bomlös eller så vill kompisen ha en westernsadel.

ååå :love: skullen i lessna så hör av er till mig :p;)
Denna hästen tycker ja va kanon fin! en hästi precis min smak!

Tack tack! Efter att ha sett honom i dagsljus med ett något mildare humör tycker inte jag heller han ser så pjåkig ut.:)

Nikkan
PM:r till dig.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.......:eek: (inte till mizz_perfect, bara allmänt arg)

Nu har hästfan kommit och den är INTE vad vi väntat oss. Jag VET att man INTE betalar innan man har nåt skrivet, blev "glatt" överraskad när min kompis berättade att hon satt in pengarna på hans konto (jag är alltså skyldig henne hälften nu) men jag kan inte vara sur på henne, hon trodde ju att han var seriös.

Vi trodde vi köpte ett kallblod, men hästen ser ut som en gammal...jag vet inte. Tunn är den för att vara ett kallblod iaf. Äääääääsch, orkar inte skriva mer nu. Måste försöka få detta köpet att gå tillbaka,vill inte ha hästen. Stackars häst. Ska skriva mer om hur det går senare.

*missnöjd så det skriker om det*

Är det bara jag som reagerar på att man kallar hästen för hästfan innan man ens känner honom??? HAN kan ju inte rå för att det tagit tid att komma dit och att han inte är vad TS vill ha... Det är inte HANS fel att han är köpt osedd....

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 659
Senast: Stollan
·
Hästmänniskan Jag är irriterad och behöver skriva av mig. Hästfolk brukar i allmänhet vara pålitliga människor. Det är min erfarenhet, men nu har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 905
Senast: LucyShow
·
Hästvård Är så less och matt nu... Min pålle behöver skor fram,men det är helt omöjligt för hovisarna att komma hit.. Alltid händer det nått...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17