Hur gör man om man blir lurad vid hästköp?

Sv: Hur gör man om man blir lurad vid hästköp?

Meningen med tråden var bara att få lite tips om vart man kan få hjälp ifall det inte hade kommit nån häst alls.

Buke, Sveriges största uppslagsbok. Man kan få alla möjliga och omöjliga svar, skäll o kramar omvartannat.

-kl-
Ta en titt på Gnägg, där finns flera trådar om "Före-efter" Tex Dennis, en ponny jag känner, och flera andra. Bra mat, rätt ridning och det blir en helt annan häst. Hoppas allt löser sig!

Jag kan inte påstå att ni blivit lurade på något vis, ni har köpt en häst utan att först titta på den mao så har ni inte riktigt vetat om vad ni köpt. Köparen har undersökningsplikt

Jag kan inte påstå att ni blivit lurade på något vis, ni har köpt en häst utan att först titta på den mao så har ni inte riktigt vetat om vad ni köpt. Köparen har undersökningsplikt

Lite längre upp i tråden svarar TS så här.

nikkan skrev:
Meningen med tråden var bara att få lite tips om vart man kan få hjälp ifall det inte hade kommit nån häst alls.

Precis, men en häst kom det ju och min kompis verkar ha fäst sig vid den, så lurade är vi ju inte. Jag är fortfarande lite skeptisk mot den, men den verkar snäll och lugn precis som utlovat så det vänder nog.

Har följt tråden lite i smyg, hoppas det löser sig med kraken. Går ju ev träna upp den osv om ni nu inte skulle passa ihop trots allt, så går de ju sälja vidare.

Men en bild på den nya vore ju kul!

Muntliga avtal gäller, men hur bevisa de?

vittnen ............. ............. .............. ........... .......

Har precis varit ute hos hästarna, och jag tar tillbaka om att han var tanig....:angel: Han är iof rätt tanig över ryggen och i halsen, men det fylls ju ut med muskler bara vi sätter igång med lite träning. Annars är han rätt grov i ben och bakdel. Tyvärr klickar det inte alls mellan oss, jag känner mig dessutom som en mygga bredvid... Skulle gärna lägga ut en bild, men jag har ingen aning om hur man gör.:confused:

kolla i forumet "datorer", där finns det hjälp, men i princip går det till så att du laddar upp bilden på ex. www.photobucket.com, och sedan länkar till den här. Om du sätter
klammrar runt om, så kommer bilden att synas direkt i inlägget.

http://s181.photobucket.com/albums/x129/nikkan_2007/?action=view&current=PICT3614.jpg

Jaha...har läst i tråden på "datorer" och fattar ändå inte (tror jag):confused: men jag provar att lägga in en länk här nu då....

Sa har......

Jag tycker hasten har en valdigt vacker farg.....snyggt huvud. Men det behovs lite mer muskler. Dessutom har han en hog manke sa det kan ev vara svart att hitta en riktigt bra sadel. Se till att leta sadlar med sk cutback.
/kt

Senast ändrad:

Det ser ju inte ut som om det är en kallblodstravare snarare en varmblodstravare.
Han ser inte ut o vara frysmärkt iaf.

Sa du att det skulle vara ett kallblod? Eller fattade jag bara fel?

Jag skulle inte säga att jag vore lurad om jag fick den hästen du ;) han var fin faktiskt och ganska harmonisk i utseendet. Lite korta ben kanske. Väldigt fin faktiskt.

Sa du att det skulle vara ett kallblod? Eller fattade jag bara fel?

Kallblodskorsning, enligt säljaren. Vet inte vad han är, men jag tycker han är ganska fin faktiskt. Bara att jag var beredd på nåt mer "ardenneraktigt"...inte så mkt ardenner över honom precis...:angel: Han har stooora fötter och rätt kraftiga ben, kom gärna med gissningar på vad det kan vara i honom! Han är 166cm i manken och jag är 163...han känns som en jätte.

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 659
Senast: Stollan
·
Hästmänniskan Jag är irriterad och behöver skriva av mig. Hästfolk brukar i allmänhet vara pålitliga människor. Det är min erfarenhet, men nu har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 905
Senast: LucyShow
·
Hästvård Är så less och matt nu... Min pålle behöver skor fram,men det är helt omöjligt för hovisarna att komma hit.. Alltid händer det nått...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama