bigganl
Trådstartare
Sv: Hästfolk pålitliga, ja, men inte alltid (obs långt)
ja det är så jag resonerar. Självklart tar jag det ansvar jag tagit på mig. Något annat finns inte i min värld.Vi kan vända på det. Om DU har tagit på dig att se till att hästen blir riden eller motionerad så tar man oxå sitt ansvar även om man letar flera medryttare.
Jag skulle ALDRIG släppa ut en okänd ryttare på en häst som du själv knappt känner- som du ansvarar för. Jag skulle se denna hantera o rida på volten o sen följa med ut.
Jag rider den regelbundet. (och har ridit hästen innan den kom hit)Hur många ggr har den ridits ut av dig?
Hästen hade inte stått alls. Det hände ingenting utan gick bra.Hur mkt har hästen stått innan den provreds av den "slarviga" ryttaren?
Hände ngt? Gick det bra?
Den tjejen (nr 2, som jag beskrve som slarvig) har fortsatt komma. Det hade blivit något misstag med dagen. Det löste sig. Slarvet blev jag av med genom att sätta upp en tydlig lapp med stallrutiner.Det är för mig det mest troliga scenariot o tjejen avgick o kanske känner sig lurad.
Det är den första som jag är besviken på. Henne känner jag ju sedan många år och umgås med hennes mamma. Jag hade aldrig trott att hon skulle vara så ansvarslös. Om man får förhinder eller något händer så hör man ju av sig. Det hör till normalt hyfs. Men hon svarade inte på 10 telefonsamtal eller 3 sms. Kom inte den dagen vi gjort upp och hörde öht inte av sig alls. Det är dåligt. (och hennes mamma tyckte det hela var rätt jobbigt, vilket jag förstår)