Sv: Hästfolk pålitliga, ja, men inte alltid (obs långt)
Vilken otur du har haft. Hoppas du hittar nån vettig person.
Jag har alltid, förutom vid ett tillfälle, varit medryttare gratis. När jag betalade fick jag dessutom inte vara i stallet om ingen var hemma. Det kunde ju hända nåt.. Tjejen hade två hästar och vi följdes alltid. Det var väl föräldrarna som bestämde att jag inte fick vara där när ingen var hemma, men jag ahde hellre förstått det om jag var 15. Nu var jag 24 eller 25 när jag var medryttare på den hästen.
Hästen jag var emdryttare på före min nuvarande fick jag genom en gammal klasskompis då det var hennes mammas häst. Hon ville inte ha betalt utan ville bara ha hjälp. Hon som hon hade hästen hos ville också ha lite hälp med sin häst så när den första var tvungen att avlivas för att den var sjuk och aldrig blev bättre gick jag bara över till den här. Jag betalar ingen nu heller då hon bara vill ha hjälp för att tiden inte räcker till. Jag hjälper till att mocka i hagen ibland, har hjälpt till att bära in höbalar när dom har hämtat det, hjälpt till lite när dom har fixat med hagtråd...Jag hjälper gärna till ibland när hon ber om det eftersom jag inte behöver betala. Och att packa höpåsar, fodra, mocka hagen, det hör ju till när man är medryttare. Tycker i alla fall jag. Att jag rider gratis betyder ju inte att jag inte har något ansvar eller skyldigheter.
Jag har varit med om att hästägaren inte hör av sig igen.... Jag var medyrrare på en häst, ägaren var en tjej som jag sommarjobbat med några år tidigare. Efter att jag varit medryttare nån vecka fick hon lite problem med hästen. Hon hade inte haft den så jättelänge så hästen testade väl lite grann. Hon ville i alla fall reda ut det själv, men skulle höra av sig när det blev bättre. Gjorde hon det? Nej...