Hur gör man om man blir lurad vid hästköp?

Sv: Hur gör man om man blir lurad vid hästköp?

usch så oseriöst!
visst kan man bli sena men det där låter ju löjligt.
hoppas verkligen du får din häst!

Varför inte betala hästen vid leverans?? Du kunde ju ha betalat pengarna för transporten hem till dig i förskott och resten när hästen var framme.

Hoppas det löser sig!!

Kunde ha kört postförskottmetoden ju :D

Vill bara påpeka att det var lite för godtroget av er att betala pengarna innan ni fick hästen faktiskt, vågar inte ens göra så när jag handlar från seriösa företag på internet då man aldrig vet. Människor är inte särskilt pålitliga. Hoppas hästen kommit fram iaf, lite konstigt att transporten är så seg men vem vet vad folk gör nuförtiden egentligen.. De flesta människor som vill sälja en häst osedd är nog inte särskilt seriösa, en häst är ett liv och man ska lägga ned tid på att hitta rätt ryttare som passar ihop med hästen. Skulle aldrig våga sälja iväg min häst om jag aldrig sett ryttaren provrida för både hästen och ryttarens skull.

Senast ändrad:

Har du kollat att det är ett transportföretag verkligen? Och inte bara som dom säger?

Om det är sant så är det ju så att dom kommer när dom kommer och det drar alltid ut på tiden.

det kan ju faktiskt vara så att han fastnat i trafiken, blivit tvungen att ta upp en till häst på vägen eller fått punktering eller liknande.. antar att det rör sig om en längre sträcka hästen åker och då kan det ju alltid hända något oförutseende på vägen.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.......:eek: (inte till mizz_perfect, bara allmänt arg)

Nu har hästfan kommit och den är INTE vad vi väntat oss. Jag VET att man INTE betalar innan man har nåt skrivet, blev "glatt" överraskad när min kompis berättade att hon satt in pengarna på hans konto (jag är alltså skyldig henne hälften nu) men jag kan inte vara sur på henne, hon trodde ju att han var seriös.

Vi trodde vi köpte ett kallblod, men hästen ser ut som en gammal...jag vet inte. Tunn är den för att vara ett kallblod iaf. Äääääääsch, orkar inte skriva mer nu. Måste försöka få detta köpet att gå tillbaka,vill inte ha hästen. Stackars häst. Ska skriva mer om hur det går senare.

*missnöjd så det skriker om det*

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.......:eek: (inte till mizz_perfect, bara allmänt arg)

Nu har hästfan kommit och den är INTE vad vi väntat oss. Jag VET att man INTE betalar innan man har nåt skrivet, blev "glatt" överraskad när min kompis berättade att hon satt in pengarna på hans konto (jag är alltså skyldig henne hälften nu) men jag kan inte vara sur på henne, hon trodde ju att han var seriös.

Vi trodde vi köpte ett kallblod, men hästen ser ut som en gammal...jag vet inte. Tunn är den för att vara ett kallblod iaf. Äääääääsch, orkar inte skriva mer nu. Måste försöka få detta köpet att gå tillbaka,vill inte ha hästen. Stackars häst. Ska skriva mer om hur det går senare.

*missnöjd så det skriker om det*

Nemen fy då :crazy:
Får man fråga hur mycke ni gav för denna häst?

Hoppas de ordnar upp sig på något vis...

Känner igen detta faktiskt då jag hade en kompis som köpte häst på telefon- visst var det ett bra stammat travsto men hon var mager som ihjälslagen piñata och var tydligen "westernutbildad"= sutten på. Man fick en chock när hon klev ur transporten kan jag säga.

ÅÅ vad jobbigt.usch inget kul när det blir såhär.
hoppas det löser sig med köpet nu då..
Jag har presic betalt för transporten av ett fint halvblodssto(svartskäck):love:
de sa att hästen kommer den 21/6 känns lite långt tid.
har allt protesterat lite..
hoppas hon kommer snart=)
kram på er

Usch, det lät inte bra...Hoppas det löser sig och att det även gör det för häststackarens skull...:crazy:

om hästen inte är dyr så kanske ni kan fodra upp den och ge den bättre vård (än vad den haft?) och sen sälja den istället vidare. Hästen kanske får ett bättre öde på så sätt än att komma tillbaka och ni kanske får lite extra ut av hästen? Bara en tanke...

om hästen inte är dyr så kanske ni kan fodra upp den och ge den bättre vård (än vad den haft?) och sen sälja den istället vidare. Hästen kanske får ett bättre öde på så sätt än att komma tillbaka och ni kanske får lite extra ut av hästen? Bara en tanke...

tyckte jag lät som en smart ide.... ;):bow:

Asså, inte för att vara elak, men det är lite skyll dig själv här. Köp inte en häst osedd och framför allt inte på telefon. Du kan ju få vilken stackars häst som helst. Du har köpt ett halvblod men får en shettis te.x
Tycker inte bara att man kan skylla på att säljaren är oseriös. Köparen har ju faktiskt oxå gjort fel i det här fallet.

Hoppas iafa att det löser sig för dig.

Jag håller med dig men hoppas att det löser sig till det bästa i ts fall.

Har pratat med min kompis som jag köpte honom tillsammans med, hon är inte alls lika missnöjd som jag, hon har pratat med säljaren idag och han har lovat skicka papper, köpeavtal osv. Kanske gör han det och då är det ju inte så illa ändå. Ska åka ut å kika lite mer på honom, kanske är han en go häst som kan bli rätt fin med lite kärlek och omvårdnad. *hoppas*

Och nej, han var inte dyr. Men man blir lite lätt chockad när man förväntar sig en rätt grov häst och ut kliver den här spetige saken....men men. Med lite muskler kan han nog bli ganska fin. Får vi bara pappren ska vi låta vet-besiktiga och är han ok så kanske vi behåller honom.

Måste tänka lite på saken.

jag håller med olympus, fattar verkligen inte vad folk tänker med ibland. hoppas endå det blir bra med din polle och önskar att h*n får ett bättre liv hos dig än hos säljaren.

exakt vi har ju bara köparens version på det hela..

till ts. varför ska ni vet besikta hästen nu? ni har ju redan betalat och fått hem den? köpekontrakt skriver man väl ändå på innan. tror inte att ni lär få lämna tillbaka hästen nu om ni vet besiktar den. man lär sig av misstagen, ni kanske har lärt er iallafall hur man inte köper häst. lycka till!

till ts. varför ska ni vet besikta hästen nu? ni har ju redan betalat och fått hem den? köpekontrakt skriver man väl ändå på innan. tror inte att ni lär få lämna tillbaka hästen nu om ni vet besiktar den. man lär sig av misstagen, ni kanske har lärt er iallafall hur man inte köper häst. lycka till!

Enligt säljaren har vi tre månaders garanti. Muntliga avtal ska ju gälla. Alltså vill jag ha papper på att han är ok från en vet. Är han inte det vill vi såklart häva köpet. Pratade med vet idag och hon tyckte vi skulle vänta några dar med det. Och jag VET att man inte köper häst såhär, köpte min häst jag har nu "osedd", men då skrev vi "kontrakt" per mejl, jag betalade hälften innan och hälften efter jag fått hem hästen. Jag blev inte jätteglad direkt när min kompis glatt berättade att hon hade betalt redan. Utan något skrivet öht. Men nu är det som det är.

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 659
Senast: Stollan
·
Hästmänniskan Jag är irriterad och behöver skriva av mig. Hästfolk brukar i allmänhet vara pålitliga människor. Det är min erfarenhet, men nu har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 905
Senast: LucyShow
·
Hästvård Är så less och matt nu... Min pålle behöver skor fram,men det är helt omöjligt för hovisarna att komma hit.. Alltid händer det nått...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama