Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Har precis varit ute och galopperat på Gammelgubben i min nya ridkjol från den dyra internetbutiken som gör sådana... Ridkjol och...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 471
Senast: aleksis
·
Anläggning Då mitt stall blev tomt och sannolikt kommer vara tomt det närmsta året, funderar jag på att eventuellt hyra ut. Det är ett ganska litet...
Svar
18
· Visningar
3 265
Senast: Korven
·
Gnägg Är bara lite nyfikna; Vad har ni för transport? :) Kan börja med att presentera mitt: Märke: Tranesläpet (står dock både Tranesläpet...
Svar
19
· Visningar
2 043
Senast: ElAmir
·
Hästmänniskan Hej allihop! Tänkte hjälpa min syster lite med och ta rida på diverse häst och ridtermer på danska då hon flyttat dit och ska ta upp...
Svar
17
· Visningar
2 636
Senast: zanque
·
Hästmänniskan Hej! Jag skulle behöva lite tankar om hur jag ska lösa grovfoderfrågan i vårt stall. Grovfoder ingår inte i hyran. Vi köper balar för...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 916
Anläggning Jag har provat med ströpellets i transporten och jag funderar på att beställa pellets istället för spån till boxarna. Nu har jag läst en...
2
Svar
27
· Visningar
4 552
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Hej har skadat mig och kommer nu vara rullstolsburen ett bra tag framöver. Jag bor på gård och skulle helst vilja ha två rullstolar, en...
Svar
7
· Visningar
1 480
Ekonomi & Juridik Hejsan Hur tänker ni, skulle ni våga köpa en importhäst (importerad Polen, Holland, Tyskland) men som är hos svensk ägare och kan provas...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 747
Senast: Murray
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej! Behöver er hjälp nu! För 2 v sedan köpte jag en häst, redan från dag 1 så har han sparkat i boxväggen, det har varit "lugnt" ändå...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
20 800
Senast: ameo
·
Anläggning Ridvolten vi disponerar blir den här årstiden oerhört tung och även dammig, när det har regnat lite blir den bättre. Ungefär som att den...
Svar
10
· Visningar
1 484
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Jaha, då var det dags att skaffa ny mobil snart då min IPhone 6 inte fungerar som den ska längre. Plus att den hatar...
2
Svar
22
· Visningar
1 872
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag ska inom snar framtid försöka få min häst triangelmärkt då hon inte håller för ridning. Jag vill inte avliva när hon kan få ett sunt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 879
Ekonomi & Juridik Hej. Det har börjat talas om att flytta till England. Jag har en D-ponny (som inte tål att gå på gräs pga fång). Hon är 16 år gammal och...
2
Svar
22
· Visningar
3 109
Gnägg Ja, som titeln säger, vilka ridläger har ni varit på och vilket/vilka år? Vilken/vilka hästar? Gärna en liten bild;) Jag se om jag kan...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 982
Gnägg Hittade en tråd på hundforumet med samma rubrik, och tänkte, why not en spinoff på hästsidan? :D *Frågorna är kopierade från den tråden...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
10 946
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Såg en artikel om att polisen säljer omhändertagna hästar via anbud. Från Tranås Tidning: "Det händer då och då att polisen får sälja...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Det går fyra magra hästar i en hage i grannbyn. Jag vet inte vems det är eller egentligen något annat än att de är magra. Jag ser inget...
Svar
10
· Visningar
1 521
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Hej! Jag kommer under en period bli tvungen att ta bussen direkt efter jobbet till stallet. Jag jobbar på kontor och det finns bara en...
Svar
17
· Visningar
1 880
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Jag inser ju att jag måste starta hästföretag om jag ska utöva yrket jag utbildat mig till utan att vara anställd på ridskola. Tycker...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 710
Senast: fio
·
Hästmänniskan Jag har en liten fundering, vad gör ni med plånboken, bil nyckel etc när ni är i stallet? Särskilt på sommaren när man inte har jacka på...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 620
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp