Inköp som ger AHA!

Har precis varit ute och galopperat på Gammelgubben i min nya ridkjol från den dyra internetbutiken som gör sådana... Ridkjol och ridjacka som matchar, vattentätt och lättfodrat.

Så sabla bekvämt ridset! Skyddar låren utan att vara ivägen, jackan formade sig perfekt... Ett inköp som driver lönekontot några hack i fel riktning. Men ack så värt det. :love:

Jag kanske skriver samma sak till vintern - beställde just ett set från rean. Har velat och tvekat och tyckt att "nä, för dyrt för mig" i åratal nu, bokstavligt talat. Hoppas att du är beredd att ta ansvar för hålet i min plånbok :devil: :eek:
Nä, okays då, bara skoja. Jag får skylla mig själv, som alla vuxna människor :p .

För att bidra till listan i tråden.

Mitt/mina distansträns i biothane. Dyra set, men ack så värt det. I synnerhet när ruskvädret visar sig: att kunna komma tillbaka från en ridtur i skitväder en sen vardagskväll, och bara torka av grejerna som hastigast och hänga in dem i skåpet. Att slippa plocka isär, tvätta, torka, smörja med iskalla fingrar när en ska upp och jobba igen om några timmar. Oh yes. Så värt.
 
Jag kanske skriver samma sak till vintern - beställde just ett set från rean. Har velat och tvekat och tyckt att "nä, för dyrt för mig" i åratal nu, bokstavligt talat. Hoppas att du är beredd att ta ansvar för hålet i min plånbok :devil: :eek:
Nä, okays då, bara skoja. Jag får skylla mig själv, som alla vuxna människor :p .

För att bidra till listan i tråden.

Mitt/mina distansträns i biothane. Dyra set, men ack så värt det. I synnerhet när ruskvädret visar sig: att kunna komma tillbaka från en ridtur i skitväder en sen vardagskväll, och bara torka av grejerna som hastigast och hänga in dem i skåpet. Att slippa plocka isär, tvätta, torka, smörja med iskalla fingrar när en ska upp och jobba igen om några timmar. Oh yes. Så värt.


Rapportera när paketet kommit och du har hunnit testrida. :D
 
Är det små klockbatterier? Eller hur får du plats med såna i stövlarna - jag har bara sett jägarstrumpor med batteri och de har sett ganska klumpiga ut, med batterierna på sidan av benet.


Vet ej hur de funkar. Men det är en sula som värmer, som jag lägger i stöveln, tar ingen plats. Sedan är det en mycket tunn sladd som går från sulan till en uppladdningsbar dosa som är kanske 3*4 cm, som funka kanon att fästa på ridstövelkanten. Fästet sitter fast redan innan på dosan. Inget jag sätter på mina tävlingstövlar men absolut på mina andra stövlar. Fick med kardborreband som man kan fästa runt sitt eget ben och hänga dosan på, funka också bra om man bara ska vara där det är kallt. Har dem på jobbet (skola yngre barn ) Ibland också och fattar inte varför jag gått flera år med kalla tår .
 
Har precis varit ute och galopperat på Gammelgubben i min nya ridkjol från den dyra internetbutiken som gör sådana... Ridkjol och ridjacka som matchar, vattentätt och lättfodrat.

Så sabla bekvämt ridset! Skyddar låren utan att vara ivägen, jackan formade sig perfekt... Ett inköp som driver lönekontot några hack i fel riktning. Men ack så värt det. :love:

Dela gärna med er av fina köp som ni varit riktigt nöjda med - dyrt eller billigt är ointressant - ge tips om era positiva erfarenheter. :D
Jag kör billigt, köpte hööks plaststigbyglar, svarta med reflex, så positivt överraskad, känns jättebra.
 
Rapportera när paketet kommit och du har hunnit testrida. :D

Paketet har kommit och kläderna passar. Jag hoppas allt att det dröjer ett tag till innan jag får provrida, med tanke på att det är vinterkläder jag köpt! :laugh:

För att bidra till tråden och fortsätta på klädtemat så red jag första turen i min nya (nåväl, den har hängt över sommaren...också köpt på rea när det inte var säsong.) ullridjacka idag. Figursydd, snygg och med lite längre ärmar. Just på lite snajsigare ridjackor blir ärmarna ofta precis lite för korta när jag rider, men inte på den här. Perfekt, och skönt! Överlag: bra ridkläder som sitter riktigt bra gör himla mycket.
 
Är de inte otympliga? Vad kostar ett par?
Nä, inte mer otympliga än ett par tjocka vinterhandskar. Jag minns inte exakta summan men tror det var ca 3000kr. Mycket väl värda pengar för min del.
Mina fingrar blir alltid så här på vintern och jag tappar helt känseln i dom:
576744_549664558397728_1008264792_n.jpg


Så för mig är de guld värda.
 
Stigläder med T-spänne. Så mycket smidigare om man behöver ändra när man sitter i sadeln och ingen "knöl" av spännet :up:
Jasså är det lätt att ändra när man sitter i sadeln? Jag har fått uppfattningen att de var svåra att ändra när man väl var i sadeln?

Hur gör du när du hänger in sadeln? Det enda jag tycker är synd är att man inte kan dra upp stigbylgarna och låta de va kvar på sadeln. En kompis som har sådana tar alltid bort dom, en annan lät alltid dom hänga på sadeln. Hur gör du?
 
Jasså är det lätt att ändra när man sitter i sadeln? Jag har fått uppfattningen att de var svåra att ändra när man väl var i sadeln?

Hur gör du när du hänger in sadeln? Det enda jag tycker är synd är att man inte kan dra upp stigbylgarna och låta de va kvar på sadeln. En kompis som har sådana tar alltid bort dom, en annan lät alltid dom hänga på sadeln. Hur gör du?

Med vanliga stigläder måste man trixa under låret och flytta benet, med t-spännen släpper man bara foten, fiskar upp stiglädret och kan sitta kvar i sadeln som vanligt.
Jag lägger dem över sadeln vid förvaring.
 
Med vanliga stigläder måste man trixa under låret och flytta benet, med t-spännen släpper man bara foten, fiskar upp stiglädret och kan sitta kvar i sadeln som vanligt.
Jag lägger dem över sadeln vid förvaring.
Men då måste man ju ta ur foten ur stigbygeln? Det gör jag inte ens nu i dagsläget.
Vet jag provat att rida i sådana stigläder, men för mig var den inte sådan aha-upplevelse som jag hört att många andra fått av dom. :/
 
Men då måste man ju ta ur foten ur stigbygeln? Det gör jag inte ens nu i dagsläget.
Vet jag provat att rida i sådana stigläder, men för mig var den inte sådan aha-upplevelse som jag hört att många andra fått av dom. :/
Är snarare smidigare då man har stigläder under kåpan :). Har man vanliga läder så är det typ omöjlig att justera dem från hästen. Och då man har kåpans tyngd över stigbygeln så kan man knåpa upp lädret och stigbygeln så det håller sig uppe :)
 
Är snarare smidigare då man har stigläder under kåpan :). Har man vanliga läder så är det typ omöjlig att justera dem från hästen. Och då man har kåpans tyngd över stigbygeln så kan man knåpa upp lädret och stigbygeln så det håller sig uppe :)
Nu hänger jag inte med på vad du menar. Jag har vanliga läder som jag justerar från hästryggen. :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp