Vad gör vi? Del CCII

athena_arabians

Trådstartare
Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina.

_20240902_170740.JPG


Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
 
Slötittar på en dokumentär och följer samtidigt en kompis som är helt galen och i morse påbörjade ett lopp där man springer 38 mil (MIL!!!) fördelat på 16,000 höjdmeter över 6 dagar. Hon har i skrivande stund sprungit i 11 timmar och 39 minuter och ser ut att gå i mål för dagen om ungefär en timme och kommer då att ha täckt 4,9 mil/3,800 höjdmeter. Och det är alltså bara dag 1. Jag förstår inte hur det överhuvudtaget är möjligt för en i övrigt helt normal människa att klara av något sådant där.
 
Jag har aldrig varit med om en så positiv dag! Eller jo kanske men det har varit tungt länge!

Först det skolvägrande barnet fick som hon ville! Vi bytte skola och för första dagen på länge så har hon varit i skolan 8-15.
Utan ett enda sms eller samtal herureka!

I lördags köpte vi en bäddsoffa. Idag hade dom sänkt den med 1000 kronor. Jag ringde och påpekade det och skulle få mellanskillnaden i presentkort😍

Och så överraskade den äldste juvelen mig och kom förbi och gjorde mig sällskap hem.

Det går bra nu!
 
Åkte till stallet med planerna om att köra bästa pållan och får in henne ganska rejält svullen (tyckte veterinären med) över nosryggen och ett sår på, man kan ju bli rätt duktigt orolig över sina älskade djur 😢❤️. En av distriktarna kom, en suveränt bra, min häst är SVÅR att få blodsvar på och han fyllde direkt! Den enda hitills som lyckats med det! Hon var ju runt stenarna så förmodligen ett slag men huggormsbett kan inte uteslutas så behandlas som det.
Sambon var snäll och kom med en frukt och mobilladdaren och hjälpte mig strö upp boxen; fröken fjorda försökte ju rymma trots sedering så blev svårt för mig själv 😆. Fick bli att dela på en rykande varm god pizza nere I samhället innan jag åkte tillbaka för att då lagom kunna kvällsfodra och som alltid lite halkigt att resa sig innan spånet satt sig och spånig halva älskade hästen 🥰❤️. Båda hästarna uppskattade nog att sova I sina boxar ❤️.
 
Drömt och sovit dåligt. Blir galen.
Jobb till 17:30.
Dricker kaffe och tittar på ett avsnitt av The Rookie.
 
Idag måste jag bli färdig med utredningarna. Bad en kollega som inte ”kan” ärendet att läsa och fick bra input, sedan hade jag ett långt samtal med enhetschef och sen orkade jag inte mer så jag körde hem.
 
Gått min dagliga snigelrunda, vattnat i växthuset. Skördat lite melon och mer chili.
Idag står ingenting på agendan. Kanske bara vara ute i trädgården och fixa med pallkragarna. Mitt evighetsprojekt :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 950
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 179
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
75 986
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 436
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp