Inköp som ger AHA!

Inte sett sådan heller, verkar lite halvt opraktiskt att ha lädret under sadelkåpan, känns inte som det går att röra som man vill då.
Är en smaksak, stiglädret nyper inte och skänkeln blir lite stabilare även om man kan röra sig precis som vanligt :)
 
Är en smaksak, stiglädret nyper inte och skänkeln blir lite stabilare även om man kan röra sig precis som vanligt :)
Jag har inte varit med om att stiglädret nyper. Det enda jag varit med om i nyp-väg är att det nypit nere på vaden när jag red i shorts och sandaler. Det skulle inte gjort någon skilland om lädret var över eller under i det fallet.
 
Är en smaksak, stiglädret nyper inte och skänkeln blir lite stabilare även om man kan röra sig precis som vanligt :)
Absolut en smaksak +att man slipper skavmärken på kåpan om man har under. Jag får dock panik av det och har dem hellre över.
 
Saker jag tänkt "varför har jag inte köpt detta tidigare" är nog min overall, thermobar, furminator... Och min underbara sensation-sadel, förstår int egur jag kunnat sitta i nått annat innan :D
 
Saker jag tänkt "varför har jag inte köpt detta tidigare" är nog min overall, thermobar, furminator... Och min underbara sensation-sadel, förstår int egur jag kunnat sitta i nått annat innan :D

Håller med dig helt och hållet! När jag satte mig i min Sensationsadel första gången så var jag hemma :love: Varken jag eller hästen kan tänka oss någon annan sadel.

Andra köp jag är väldigt nöjd med är mina biothaneträns. Jag fattar inte hur jag ens kunde ha något annat. Så smidiga och så fina och hästarna älskar det faktum att de inte kliar när de blir svettiga :)
 
Min Prestige Modena :love: Tror aldrig jag känt en sådan skillnad på en häst förut som när jag bytte till den här sadeln :banana:

Sen mina Sprenger bow balance, bara ridit i dom 1 gång på kompisens häst men jag kände stor skillnad på mina knän. Då hade jag ända sviktande stigbyglarna sen innan men dessa är oslagbara :D
 
Jag tycker att det är jättebra.
Man sliter inte ut kåpan på samma sätt. Och som tidigare skrivits: nyps inte.
Fast mina nyps inte trots att jag inte har de under kåpan. Så är det bara på vissa de nyps? :confused:
Kanske hänger det ihop vad det är för sadel, stigläder, ridbyxor, ryttaren... men jag vet inte.
Tur är det i alla fall att det finns valmöjligheter så det passar alla. :up:
 
Oh mest dyra saker tyvärr. Men smakar det så kostar det.
Min amerigo Vega terrängsadel med enkelkåpa.
Sprenger bow balance stigbyglar (oj vikjen skillnad, o dessutom fastnar man aldrig i dem om man ramlar av)
Fyndade ett Micklemträns begagnat men knappt använt för 500 spänn, testade det på treåringen och det blev en annan häst. Det trodde jag inte!!
 
Färgglatt... finns det någonstans i höstens hästmode?

Jag söker ett nytt vintertäcke (och regntäcke) och tänkte försöka frångå de brun/blå/grå-nyanserna. Snokar runt lite i de vanliga näbutikerna men inte är det mycket färg bland storhäst-grejerna där inte.
 
Inspirerad av denna tråd har jag precis klickat hem en ridkjol med matchande varm jacka, fanns på rea så väldigt överkomligt. Återkommer om passform och nöjdhet senare! :up:
 
Animobyxor. heeeeelt fantastiska. De som säger "lägg pengarna på lektioner istället för dyr utrustning" kan aldrig ha provat såna ;) rider bättre med dem. Placebo eller ej
 
Fortsätter vi listan så dressyrsadeln från jochen hennig. Det är sådan otrolig skillnad på en sadel som både ligger bra på hästen och är anpassad efter ryttaren.

Sadelskåpet. Enorm skillnad på ordningen i att hänga in utrustningen i transporten vs balansera runt den i baksätet/bagagen.

Intecstigbyglarna uppskattade jag mycket i början också, men uppskattade dem på RIKTIGT efter att ha ridit fyra hästar en dag utan dem.
 
Fortsätter vi listan så dressyrsadeln från jochen hennig. Det är sådan otrolig skillnad på en sadel som både ligger bra på hästen och är anpassad efter ryttaren.

Sadelskåpet. Enorm skillnad på ordningen i att hänga in utrustningen i transporten vs balansera runt den i baksätet/bagagen.

Intecstigbyglarna uppskattade jag mycket i början också, men uppskattade dem på RIKTIGT efter att ha ridit fyra hästar en dag utan dem.
Intec är ledade va?
Jag klarade mig inte utan mina sprenger. Trodde det skulle gå att ha vanliga på dressyrsadeln men icke. Fick investera i ett par till.
 
Intec är ledade va?
Jag klarade mig inte utan mina sprenger. Trodde det skulle gå att ha vanliga på dressyrsadeln men icke. Fick investera i ett par till.
japp, hittade billigt i juniorstorlek på gekås så då blev det två par till mig och ett par i större storlek till mamma. Jag förstod inte riktigt hur mycket stryk kroppen tog förrän jag vande in mig på de här.
 
Håller med om ridkjolen. Oerhört skönt att ha på sig på vintern, både i stallet och till häst.

Köpte en ögonbrynskniv till att ta bort flugägg med på hästen. Hur smart som helst och fungerar betydligt bättre än ryktstenen. Helt klart ett "aha" från mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp