Katter som plötsigt inte kommer överrens

Mannane

Trådstartare
Hej.
jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är 6år och den andra är 1år. I Början när nya katten kom, så var det lite spänt mellan dom, men efter en tid så kom dom mer och mer överrens och till slut så började dom att busa med varandra och allt verkade ok, då till och med sov tillsammans i hallen. Men så helt plötsligt för ca 2-3 veckor sedan så började den äldsta hankatten som är 6år att bråka med han som är 1 år och det vart slagsmål mellan dom och det hände flera gånger. Och så nu går det inte ha dom tillsammans, för hanen som är 6 år reser ragg och fräser så fort han ser den yngre katten, så nu får vi ha dom på varsit håll och växla med dom. Så min fråga nu är, om det finns någon som kan tala om vad man kan göra för att lösa detta så dom kan vara tillsammans igen, om det är någon som varit med om liknande. Dom har aldrig bråkat förrut. Tacksam för svar.
 
Kan den äldre katten fått ont någonstans?
Kanske läge för ett veterinärbesök?

Jag köpte Feliway Friends till mina som inte var jättebundis innan (bråkade dock inte direkt) och bara ett par timmar efter att jag installerat den sov de ihop! :love:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 238
Senast: alicegard
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
15 504
Senast: Lhas
·
Katthälsa Någon som har tidigare erfarenhet av att återintroducera katter för varandra? Har en kastrerad hane på 2 år som flyttade hem till mig...
Svar
0
· Visningar
749
Senast: Bengalo
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp