Vart har ni plånbok, bil nyckel etc i stallet?

Haha men alltså @Kallebus och övriga ang plats för just mobilen på sig :p

Köp för Guds skull ett billigt mobilarmband som sagt så är ju krånglet löst ?
Fattar inte "problemet" :D

Jag undviker faktiskt helst mobilarmband. Har ett när jag är ute och springer men får variera sida eftersom jag av någon anledning får spänningar i axeln på den sidan som armbandet sitter.
 
Jag har två. Gillar dom inte :wtf:

Hade jag hittat ett som var långt nog att få runt benet strax under knävecket, trots ridstövel, så.....
 
Det finns ju supersmidiga magväskor nu som egentligen bara är en stretchig skärpliknande grej med dragkedja. Alla smartphones får plats i en sån och den sitter tajt mot kroppen utan att störa! Köpte min på fyndiq tror jag men finns säkert lite överallt. Plånboken ligger för övrigt kvar i bilen och nycklar i låst sadelkammare.
 
Jag undviker faktiskt helst mobilarmband. Har ett när jag är ute och springer men får variera sida eftersom jag av någon anledning får spänningar i axeln på den sidan som armbandet sitter.

Jaha ;)
Jag har inte ens reflekterat över att någon i sammanhanget skulle ha fysiska aversioner runt det hela :D

Jag läste tråden helt som att det var en primär "logistikfråga" - utifrån den tolkningen mitt svar .
 
Jaha ;)
Jag har inte ens reflekterat över att någon i sammanhanget skulle ha fysiska aversioner runt det hela :D

Jag läste tråden helt som att det var en primär "logistikfråga" - utifrån den tolkningen mitt svar .

Nä, alltså, det kan ju vara bara jag som har det problemet :p Det tog ett tag att koppla ihop spänningarna i axeln vid träning med just armbandet eftersom jag har lite trassel med spänningar annars också.
 
Jag lämnar allt i stallet i sadelkammaren eller så, försöker dock ta med mig mobilen i bhn eller i någon ficka eftersom jag vill kunna ringa ifall någon olycka händer. :)
 
Kör samma som flera andra, bilnyckeln i bilen så att den kan flyttas. Det är nåt av det värsta jag vet om någon parkerar in tex min transport och jag inte kan flytta bilen.
Plånboken i bilen, inte synlig, men den bor ofta där. Telefonen är alltid med, har köpt ett sånt smidigt löparbälte om inte ridbyxorna har bra ficka.
 
Har mobilen i ridbyxorna samt nyckeln till stallet. Plånboken och bilnyckeln lägger jag i sadelkammaren. Ibland lägger jag nyckeln till stallet där också i bara farten. Går ut och rider men nån annan är kvar i stallet så låser inte efter mig. Kommer tillbaka och denne har åkt hem och låst efter sig. Min nyckel ligger inlåst i sadelkammaren :o:eek::wtf: både stall och bil.
En gång blev jag så arg på mig själv så jag släppte ut hästen, gömde sadeln och sket i bilen och gick hemåt. Är huvudet dumt får kroppen lida.
 
Använder sällan plånbok, men körkort, bankkort, hemnyckel etc. ligger kvar i bilen. Bilnyckeln och mobilen ligger på en hylla i stallet, om jag inte rider ut. Då hittar jag någon ficka till mobilen, alternativt stoppar den i behån/byxlinningen/annanstans och förbannar att jag inte köpt ett bälte åt den än.

Har "eget" stall, bra människor i stallet och på gården och ingen som bara råkar glida förbi, så jag är inte orolig för att lämna grejerna öppet. Tvärt om bra om andra i stallet lätt kan hitta bilnyckeln om de måste flytta på min bil av någon anledning :p
 
Bilen står olåst m väska och plånbok aldrig blivit av m nått :D bilnyckel och mobil i ridbyxfickan, får plats u problem och jag har en iPhone 6 hur kan ni andra inte få ner mobilen i byxfickan :confused:
 
Bilnyckel i vänster ridbyxor ficka och mobilen i höger :p. Plånbok i bilen och resten av nycklarna.
Har iofs en låda för mina saker som ibland lägger nycklarna och plånboken i. Och har jag inga bra fickor på ridbyxorna eller jacka med dragkedja så har jag en arm bindel med ficka för mobilen.
 
Det finns ju supersmidiga magväskor nu som egentligen bara är en stretchig skärpliknande grej med dragkedja. Alla smartphones får plats i en sån och den sitter tajt mot kroppen utan att störa! Köpte min på fyndiq tror jag men finns säkert lite överallt. Plånboken ligger för övrigt kvar i bilen och nycklar i låst sadelkammare.

En sån fick jag i födelsedagspresent :up:
Jag får plats med både mobil och bilnyckel - jag märker inte ens av att jag har det på mig.

Plånbok och husnyckel ligger i bilen som jag låser.
 
En sån fick jag i födelsedagspresent :up:
Jag får plats med både mobil och bilnyckel - jag märker inte ens av att jag har det på mig.

Plånbok och husnyckel ligger i bilen som jag låser.
Så himla smidig! Tyvärr glömde jag min i ett tidigare stall, måste få tummen ur och köpa ny...
 
plånboken i bilen eller hemma, bilnyckeln i ryktväskan eller i bilen (med öppet fönster, bilen låser dörrarna automatiskt).
Mobilen i fickan eller någonstans i stallet. är jag ute och kör hästen så lägger jag mobilen i vagnen om jag inte har fickor.
Jag rider inte, så jag har oftast typ mjukisbyxor i stallet så jag har rejäla fickor. :D
 
Mobilen vill jag alltid ha på mig och har den därför i ett sånt där midjefodral, typ smartbag eller nåt sånt. Supersmidigt! Övrigt lämnar jag i bilen förutom bilnyckeln som är inlåst i sadelkammaren.
 
Alltid mobilen i fickan. Lyssnar på bok hela tiden så antingen har jag den i en ficka eller så sätter jag den i ridbyxlinningen när jag rider. Bilen står på gårdslan med nyckeln i tändningslåset och plånboken i dörrsidan. Jag är rätt godtrogen:p.
 
Bilen står olåst m väska och plånbok aldrig blivit av m nått :D bilnyckel och mobil i ridbyxfickan, får plats u problem och jag har en iPhone 6 hur kan ni andra inte få ner mobilen i byxfickan :confused:
Jag har en iPhone 6 plus och den får jag knappt ner i bhn om jag vill kunna röra armen :meh: Och jag kan inte sitta på den heller eller ha den i byxfickan, så jag svettas hellre genom att ta med en extra jacka med bra fickor :p
 
Jag hatar armband och ogillar midjeväskor. En gång hade jag ett bälte med fickor som låg mer på höften, med ett par hölsterliknande fickor som satt lite åt sidorna till. Det var jättebra, men tyvärr så dåligt sytt att jag fick lämna tillbaka det.
 
Jag har en iPhone 6 plus och den får jag knappt ner i bhn om jag vill kunna röra armen :meh: Och jag kan inte sitta på den heller eller ha den i byxfickan, så jag svettas hellre genom att ta med en extra jacka med bra fickor :p
är därför man ska gå och shoppa mobiltelefon i ridbyxorna ;).
telefon kvittar så länge den har bra kamera, minne och får plats i ridbyxorna :rofl:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 307
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Inser med ens att om det fortsätter så här kommer det snart bli ohållbart... Jag har mer eller mindre alltid haft ett...
Svar
10
· Visningar
2 545
Senast: saddi
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 052
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp