Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Reglerna för 2010 enligt förbundets hemsida: http://www3.ridsport.se/Kategorier/Dressyr/Ungdomsmonstring-i-dressyr/ För att komma...
Svar
9
· Visningar
1 452
Western Hej! Jag har funderat på att inskaffa en westernsadel till min häst. Men det är ju rena djungeln där ute med westernsadlar det finns...
Svar
16
· Visningar
2 165
Islandshäst Hej alla, nu tänkte jag att efter allt som varit om sits och hur ryttaren sitter, inverkar på hästen osv så tänkte jag att nu startar vi...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
20 006
Senast: em76
·
Dressyr lite nyfiken på vad ni dressyrnissar tycker om Tretornstövlarna? Fina eller hemska? :D
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 760
Senast: Kirie
·
Western Ja som rubriken lyder så är det ännu en sadel tråd.. Fuderar på å köpa sadel ifrån USA, tänkte höra med er som har gjort de hur det...
Svar
4
· Visningar
1 332
Senast: gerd
·
A
Western Hej! Skulle gärna vilja ha lite råd om hurvida ni tycker min bosal passar, eller inte passar till min häst. Om den är för stor eller...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: arran2004
·
Fälttävlan Läste i en annan tråd (banhoppn..vara eller icke...) om att i DK behövs sex st rundor i 80-90 innan man får gå upp i lätt klass ...
Svar
12
· Visningar
1 630
Senast: workahlic
·
Fälttävlan Nu är jag irriterad :mad: Nu har Sydslätten ställt in 9 -10 maj!! Ska det bli likadant denna tävlingssäsongen som i fjol? Inställda...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
25 921
Senast: mammaBerg
·
Tävling Ja som rubriken säger. Hur länge räknas man som junior i storhäst sammanhang? Sitter och läser om DM i hoppning där juniorer tävlar i...
Svar
1
· Visningar
10 989
Senast: Cashmir
·
Western Vilka har anmält dit? och vilka grenar? Själv funderar jag på Most colorrful och även walk and trot Pleasure, dags att bestämma sig...
2
Svar
29
· Visningar
2 678
Senast: Goldmine
·
Tävling Ja har precis anmält mig på TDB och även anmält mig till första tävlingen där igenom så ja har börjar lära mig TDB lite smått ;) MEN nu...
Svar
16
· Visningar
2 028
Senast: fluffig
·
L
Islandshäst Hej! Nu funderar jag på att sadla om helt. Har tidigare ridit och tävlat halvblod men tänkte nu prova på islänningar. Fråga: Vad...
Svar
6
· Visningar
1 332
Senast: lina0
·
Western Jag läste nu på morgonen ett reportage i tidningen ATL som handlade om unga cutting hästar. I artikel sades att tävligshästarna i USA...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 062
Senast: docskingcalibar
·
Tävling Är det vanligt att klubbar inte kollar grönt kort, licenser och vaccinationsintyg när man startanmäler sig? Jag har tävlat mycket...
2
Svar
21
· Visningar
2 759
Senast: Mirus
·
T
Körning Jag har köpt mig en vagn, eller oss en vagn, så nu finns denna hemma hos oss! :love: Jag shoppade en ny sele samtidigt men tyvärr...
2
Svar
20
· Visningar
2 268
Senast: Team Tage
·
Körning Har nu knäppt bilder på lokselen som jag köpt. Tycker den känns lite stor, funderar på om jag kan lösa det genom att sänka nackputan...
Svar
9
· Visningar
1 467
Senast: Elute
·
Dressyr Hej! Undrar om man får ha shortchaps/leggins när man tävlar dressyr på lokal nivå? Man får väl ha stövelskaft iaf? Och så...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: remmis
·
C
Övr. Grenar Herman af Rudbäcksdal Var på tornerspel för första gången idag, SM i Medeltidens värld, fastnade för detta! Talade lite med Riddare...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: kirrekorv
·
Distans Finns det distansryttare eller distansklubbar i norra Norrland? Aldrig hört talas om i alla fall. Kanske är för långa distanser att...
Svar
8
· Visningar
1 677
Senast: Sellan
·
Western Sitter och spånar lite. Har ingen häst längre nu så blir sittandes här istället:D Vad anser ni är "lagom" mankhöjd på häst tänkt för...
Svar
19
· Visningar
4 770
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka