Sv: Den perfekta sitsen!!!
Tack för kommentarerna !
Jag försöker så gott det går att bromsa med sätet men råkar man nudda med skänkeln = spänd häst (han är inriden på fel sätt o väldigt känslig för skänkeln ibland) men det är något jag jobbar på och försöker förbättra
Det här med axlarna är ett litet h*lvete för mig, jag spänner dom omedvetet. Det är helt enkelt en
ovana jag fått tror jag, jag tycker jag är avslappnad men nej då, axlarna är spända ändå. Kan kanske bero på att jag har fel på nån muskel eller vad det är i båda axlarna + nacke.
Jag måste få tag på nån bra tränare som kan skrika lite åt mig, det skulle nog jag behöva..
Sitsbenen har jag svårt att känna båda samtidigt
När jag skrittar fram på långa tyglar brukar jag liksom sitta o känna efter vart jag har dom men känner mer höger sittben än vänster sittben (kan kanske bero på att vä höft är sned?), känner dom lättare när jag travar o sitter ner i traven men eftersom Filipus inte travar så himla bra (lite fyrtaktig ibland och spänd ibland) så travar jag inte så ofta på honom nu, utan massa skritt o galopp istället och försöker få honom lösgjord. Tölten behöver jag inte träna så mkt på, den finns där jämt
Ang traven så har jag provat allt. Sitta ner, stå upp, rida lätt (men det slutade med en häst i sken) men det du skriver om att sitta ner med halvlånga tyglar o "öppna" knän (vad menar du med "öppna" knän förresten?) ska jag prova och verkligen driva in honom i traven.
Sen måste jag säga att om jag tänker på de första bilderna jag så på er så har det hänt jättemycket! Sen är det som jag och min kompis sa när vi satt och kikade här om dagen: du verkar så go, och du verkar som du verkligen älskar din häst! Man brukar riktigt kunna känna det genom bilderna och det är lite.. coolt!
Nämen
TACK ! Det värmde. Ja, jag älskar min lilla Filipus, vi har gått igenom så mkt tillsammans och en häst som honom kommer jag aldrig hitta igen oavsett hur många hästar jag köper med mer kapacitet o allt så kommer ingen häst kunna slå Filipus. Han är ju mitt lilla hjärta
UllaBeata - Jo, jag är medveten om det. Han är expert på att förböja sig och vips så är den ena bogen nån annanstans o han "kröker på nacken" men ryggen är 200 meter lång men efter att jag började rida honom i en lång o låg form så har han blivit bättre med det, men han fuskar lite ibland men jag rättar till honom direkt då.. Tack för kommentaren !