Sv: tretorn

Jag tycker dom är löjligt sköna. Samtidigt tycker jag bruna och svarta är ganska snygga.
Har själv tävlat i ett par bruna - dressyr på storhäst och jag skämdes inte ett dugg. :o

Däremot äger jag inga, utan lånat då jag haft. Kommer förmodligen inte införskaffa några heller, då jag anser att det finns bättre saker att lägga pengar på.. Men kanske om det vore så att man blev ekonomiskt oberoende.. DÅ skulle jag nog ha ett par.

Eftersom mina läderridstövlar snart har gjort sitt och en tjej i stallet har ett par 'till godo' för 2500, så köper jag nog dom och använder för träning och hopptävling, på dressyrtävling skulle jag aldrig använda dom. Det har ju tagit en tid att vänja sej vid utseendet :P

Vill ha det dära enkla, klassiska och eleganta på dressyr, och hoppas hitta ett par riktigt fina dressyrstövlar såsmåningom. (tävlar alltså både hopp / dressyr)

OT: De dära Nikeridstövlarna som flera har nämt i tråden, de kom aldrig ut till försäljning väl? De tyckte jag däremot var sjukt fräcka!

Hahaha, efter att läst svaren kan jag konstatera att dressyrryttarna är galet utseendefixerade. :devil: Utseende är inte allt, komfort och funktion är faktiskt ganska bra att ha med i receptet ;)

Hur som helst tycker jag absolut att man kan använda dem när man rider/tränar/tävlar dressyr. Det ser fräscht, nytänkande och sportigt ut. :idea:

nejnej nejnej NEEEEEJ, inte tävla dressyr i tretorn! GRÄÄÄÄSLIGT fula, men visst, dom e säkert sköna, men hade aldrig kasstat ut pengar på dom....aldrig!

kl

Jag har vant mig vid utseendet så nu tycker jag att de ser helt ok ut men de är väl alldeles för mjuka för att rida dressyr i? Kvaliteten verkar vara riktigt kass också så jag lägger hellre mina pengar på ett par snygga läderstövlar som håller.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Fiorano
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
60 291
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar