Sv: tretorn

Varför skulle de passa bättre på hoppbanan? Många tycks ogilla att se dem på dressyrbanan, men ingen har motiverat varför?

Dressyr enligt mig ska vara stilrent och vackert att se på. Treton stövlarna är absolut inte vackra. Det skär sig och passar helt enkelt inte in bland skänkelvikningar och byten. Passar bättre på hoppbanan där det är mer fart och fläkt. Det är min motivering vrf jag aldrig i hela mitt liv kommer rida ett dressyrprogram med tretonstövlar.

dom är fina men som sagt skulle inte heller ha dom på en tävling :)

Uppriktigt sagt tycker jag att de är hemska. De bruna och svarta kan passa på hoppryttare, men det är aldrig någonting som jag skulle sätta in mina fötter i. :crazy:

Dressyr enligt mig ska vara stilrent och vackert att se på. Treton stövlarna är absolut inte vackra. Det skär sig och passar helt enkelt inte in bland skänkelvikningar och byten. Passar bättre på hoppbanan där det är mer fart och fläkt. Det är min motivering vrf jag aldrig i hela mitt liv kommer rida ett dressyrprogram med tretonstövlar.

Word man :bow:

Första gången jag såg ett par sånna här stövlar var på en lokal hopptävling, Hade aldrig hört talas om dessa ridstövlar innan dess och ekipage efter ekipage kom in och hade dessa otroligt fula stövlar i alla möjliga färger Vilken mänsklig människa över huvudtaget betalar så mycket för något så fult? är det grupptrycket och modet eller :D?

Jag tycker faktiskt dom är redigt snygga:angel:
Hahah otur att man är en dressyrnörd och vet inte
vad domaren skulle säga om jag kom med sånna.
hahah jag ska testa någongång bara för att se hur dom
reagerar. Ska köpa ett par till min systeryster för hon är
en liten hoppunge och vi har nästan samma storlek. Iaf på
dom(y

Men dom Marinblåa såklart ska det vara. Dom bruna är snygga
tsm med en brun Charles Owen:)

De ser sköna ut och i vissa färger e de fina, men jag skulle nog inte ha dom på en tävling, kanske mer som träningsstövel hemma....men tävlingshoppade jag, då skulle jag nog kunna tänka mig ha sånna på tävling också, i rätt färg då såklart.

för min del är det att de är sjukt sköna, som att rida i gympaskor med bra stöd, jag älskar dem!
Dock har jag inte köpt några pga de tråkiga kvalitén.

JAg ska köpa ett par, men jag vet inte riktigt vilken färg ;p
Inte brun iaf, jag tror inte att edt passar till en svart sadel xD

usch, hjag tycker inte om dem. de är säkert sköna, men usch så FULA

Skulle aldrig vilja ha ett par tretorn stövlar :o enligt mig som har dom inte blivit populära för att dom är snygga utan för att Malin baryard började med dom, dessutom vill jag bara ha ridstövlar i läder. Men, smaken är som baken :D

Jag skulle lätt kunna ta på mig ett par bruna och tävla dressyr i! Jag skiter totalt i vad andra tycker om det, jag tycker dom själv är snygga :D Rider även dressyr i min JW hjälm som många också tycker är en "hopphjälm" men jag avgudar den och tänker ha den iallafall när jag rider dressyr.

tretorn tycker inte jag hör hemma inom dressyren, för jag tycker de e mer inom hoppningen, vet inte varför emn skulle aldrig kunna se dem på en dressyrtävling, kan se de framför mig , och för mig känns de förjävligt :P
vet inte vad ni tycker men de e min mening :D

kl

i dressyr ska det vara mer "gammeldags" med snygga svarta (ev mörkbruna) stövlar. enkelt och stilrent. hoppryttare är lite med rebelliskaa *fniss* och de brukar ju inte ha vita schabrack heller, prova och rider GP med grönt schabrak hahah halva publiken skulle svimma xD

nej, tretorn är enligt mig en stövel av hoppryttare för hoppryttare =)

haha, jag håller med, det är en ganska ovanlig syn på en dressyrbana :P
Men dom passar i hoppningen. Men i dressyr ska man ha vanliga läderstövlar ;P

Jag älskar mina tretorn, dom bästa stövlarna som finns :love:

Bodd14-1.jpg

Jag tycker inte det ser så hemskt ut.. :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Fiorano
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
60 291
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar