Sv: tretorn

*KL*

När de kom ut på marknaden så tyckte jag de var horribla, milt uttryckt. Men nu när de funnits ett tag så har jag nog vant mig vid dem och tycker iaf de svarta är hyfsat ok.

Dock inte tillräckligt ok för att jag skulle bära dem själv, och absolut inte betala de priset som begärs för dem..

kl

I mina ögon är de riktigt fula.
Ful design, verkar gå sönder lätt, och för det priset.. Nej tack.
Men folk som tycker de är snygga får väl göra det :D

kl.

När dom kom ut på marknaden så tyckte jag att dom va grymt fula! Men nu när de funnit ett tag så har jag vant mej. Men jag kan fortförande inte se mej själv i ett par. Möjligtvis de svarta men absolut inte de andra! Jag älskar att matcha och om jag då skulle ha ett par tex röda så skulle jag ju alltid behöva rida med rött schabrak och sånt^^ Så om jag ska ha ett par så är de dom svarta som gäller, om priset sjunker kraftigt vill säga :angel::angel:

Tvärfula! Såg ett friserekipage som hade såna på en dressyrtävling och de kändes lite passande faktiskt, tänker mer på AR när jag ser dom, men var på ponnytävling i helgen och flera ungar hade såna, tack och lov bara svarta, men det är hysteriskt fult!

De ser sköna ut tycker jag! De svarta är till och med ganska snygga, på hoppryttare. Jag skulle inte ha dem på dressyrtävling. Inte för att jag bryr mig om någon annan har det, men jag skulle inte ha det. Och då tävlar jag ändå dressyr i mina "hoppstövlar" med snörning nu... :angel:

Jag tycker nog inte att dom är så väldit snygga, men dom är löjligt bekväma. Jag funderar på att investera i ett par att ha hemma och luffa i, inte på träning och tävling.

De bruna är okej som hoppstövlar men nej om du ska få på mig ett par måste du betala mig per minut som jag använder dem :p ..hemska saker.

såg dem faktiskt på en tävling förra helgen - storhäst dessutom:D haha:rofl:

Håller med. Jag tycker de är häftiga! Undrar om de är så bra som det sägs för de ser inte speciellt bekväma ut tycker jag. Alltså när jag sett andra ryttare rida i dem. Men å andra sidan så ser ju inte vanliga dressyrstövlar så bekväma ut heller.

Skulle absolut kunna tänka mig att ha ett par att rida i hemma.

kl

Skulle kunna tänka mig att köpa ett par att ha till hoppning och uteritter, men absolut inte till dressyr!

Jag har sett massor av barn och vuxna som tävlar i dessa, i hoppning iallafall ;) Flera av mina kompisar tkr dem är jättesnygga och vill jättegärna ha ett par :D
Själv skulle jag inte ha på mig dem på en dressyrtävling, men det vore inte helt fel på en hopptävling :)

Tycker att de svarta är okej.
Grejen med tretorn är väl att det ska vara som en gympasko typ? Säkert jättesköna att rida i om man rider många hästar hemma om dagarna. Såg ett ekipage på en tävling (ponny, som tur var) där ryttaren hade matchat ett ljusblått schabrak, ljusblå lindor med sina ljusblå tretorn-stövlar. :S Stackars människa...

Bland det fulaste jag har sett! Jag fattar inte att MB varit med och designat detta hemska. Och vilket pris!!! Sedan får jag vara konservativ hur mycket som helst men de kommer aldrig in i mitt hus.

:bow: mitt i prick. O vilket överpris för dessa hemskheter dessutom...det är väl dessutom inte ens läder...betala över 3000 för ett par gummistövlar...hm..

KL

Att ens folk orkar bry sig över vad folk har på fötterna. Jag tycker man ska kunna komma i vad som helst, bar det är hela och rena grejer på en dressyrtävling. Man bedömer ju hästen under ryttaren, hur den trivs och hur den utför de olika rörelserna. Inte ryttarens klädsel :grin:

Skulle aldrig sätta på mig dom dressyrnörd som jag är! allvarligt, dom är ju skitfula iaf på dressyrryttare, på hoppbanan är dom lite finare, men bara lite. Speciellt dom röda och bruna. dom gråa lr nu vilken färg dom har, är lite finare, smälter in bättre! Ett par treton stövlar på dressyrbanan gör mig illamående!!:eek:

Varför skulle de passa bättre på hoppbanan? Många tycks ogilla att se dem på dressyrbanan, men ingen har motiverat varför?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Fiorano
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
60 291
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar