Hippson är ju sålt och har blivit av med stora delar av redaktionen? eller har jag hört fel? En stor del av deras material är ju för övrigt träning eller övningar för att lära sig saker för att kanske kunna tävla, eller forskning relaterat till ridsport eller intervjuer med kunniga sportpersoner inom olika områden från islandshäst till WE.Varför skulle ridning sluta diskuteras och visas i (häst)media? Ridning är ju så mycket mer än bara tävlingsridning, redan idag.
Det är ju oerhört livliga diskussioner i FB-grupperna. Hippson täcker ridning av alla sorter. Instagram innehåller livliga debatter.
Ibland känns det som att de som tävlar inte vet om vilken enorm värld som redan finns utanför tävlingsbubblan.
En stor del av det Ridsport gör är ju bevakar tävlingar.
De mer livsstilsrelaterade hästmagasinen går ju runt mycket på reklamintäkter för hästtransporter och snygga kläder och fina täcken. Vad ska man med fina kläder till om ingen ser en? och om ridskolorna läggs ned?
Om det fortfarande finns ett forum där ryttare syns och diskuterar, vem har översyn över det om ridsportsförbundet läggs ned? Jag menar de är ju dåliga, men att vara dålig är ju bättre än att inte finnas? De skulle ju kunna göra under för sporten om de ansträngde sig. Om de inte finns kan de inget göra.
Det blir ju antagligen klickar och clinics och som jag skrev karismatiska personligheter som har ett hov med personer runt sig som gynnas eller inte gynnas och kraschar med varandra? Ett gäng tränar R+, ett annat kör med Monty Roberts, några Barock och aldrig mötas de. Hela agendan bestäms av den mest karismatiske centralpersonen för gruppen.
Jag har ju inte ens häst, men om jag hade det skulle jag ju ändå velat ha något mål att sträva mot. Att fundera över om man om tre år skulle kunna dyka upp på en pay and jump eller en lätt B eller WE eller köra lite chukkers eller vad som helst, tillsammans med folk. Det är kul att hoppa klubbhoppning eller fundera på om man vågar visa sig på klubbdressyren med ridskolehäst. Det skulle inte vara tillåtet för ridskolebarnen att göra lite caprillicup ens, eller lufsa runt 30 cm bana med rosett för alla felfria. Inga uppvisningar av islandshästars gångarter, inga körprov för nordsvenskar, ingen ponnygalopp.
Alla är liksom välkomna till en pay and jump eller lite klubbdressyr. Men med klickar och karismatiska personligheter blir ju bara de som är rätt välkomna till träffarna?
Senast ändrad: