Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning "Vanlig" domare respektive överdomare? Utbildning? Måste man ha egna tävlingsmeriter och i så fall hur stora/höga klasser?
Svar
4
· Visningar
1 778
Senast: kopparberg
·
Western Vet någon vart den kommer vara, eller när proppen släpps? Hörde oxå någon stanns ifrån att SPHA´s tävling som det står ska vara på...
2
Svar
38
· Visningar
2 812
Senast: docskingcalibar
·
Western Ni har väl inte missat att Taure WRS arrangerar tävlingar på Berga, Västerhaninge, den 19 september? Tydligen är det rätt få anmälda...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Planeta
·
Western jag måste bara skriva av mitt dåliga samvete..jag har blivit URUSEL på att komma ut å rida..iaf känns de så..jag har ingen tävlingshäst...
Svar
17
· Visningar
1 044
Dressyr får man tävla dressyr med bomlös sadel?
Svar
1
· Visningar
783
Senast: pinky
·
I
Fälttävlan Jag ska starta debutant fälttävlan näst helg och i dressyren så undrar jag om det räcker att man har en vit polotröja under kavajen...
Svar
1
· Visningar
1 434
Dressyr Med alla diskussioner som gått runt att utvecklas vidare, tränare, träningsupplägg och annat, föjer här en relaterad fråga: När ni...
2
Svar
33
· Visningar
2 608
Senast: flashlight
·
Islandshäst Ni som tagit hem unghästar (typ 0-4år) från Island. Har ni tagit hem dom och låtit dom gå som vanligt i lösdrift med andra unghästar...
2
Svar
26
· Visningar
2 984
Senast: Nojsan
·
K
Western Har lite frågor som jag hoppas att jag kan få hjälp med :) Ska köpa padd och undrar var som är bäst, en med cutback eller en som är...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Isabelle L
·
  • Låst
Dressyr hur får man tag i ett Lätt B program?:crazy:
Svar
1
· Visningar
709
Körning Hej Jag håller på att renovera min vagn, måla om den å så. Men det finns inga öglor till bakselen. Hur långt bak på skackeln ska de...
Svar
8
· Visningar
5 596
Senast: B070715
·
T
Distans Hej! Jag är nybörjare på distans (och kan ingenting, så ursäkta mig för dumma frågor och antaganden:angel::)), men tycker att det...
2
Svar
20
· Visningar
4 974
Senast: liza_
·
F
Distans Hej Ni med bladsadlar, vad brukar de vara stoppade med och hur ofta behöver ni stoppa om dem? Jag har en monsegur som jag använder till...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: Liten
·
Dressyr När man ser på många framgångsrika hoppryttare så har de ju ett antal hästar i sitt stall samt det sägs att det krävs ett par stycken...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Fenestra
·
Distans Hej alla distansryttare :) Jag skulle vilja veta lite mer om distansritt, har ingen som helst erfarenhet av den grenen, men har...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: 810110
·
Körning Jag har funderat på om jag skulle kunna använda shettisarna att dra fram lite mindre stockar med från skogen och har insett att...
Svar
19
· Visningar
2 263
Senast: ameo
·
Dressyr Kan någon hjälpa mig att tyda det där sista? Får man tävla med polotröja utan slips eller måste man ha det? Jag blir inte klok på det!
2
Svar
22
· Visningar
4 756
Senast: Songbird
·
Distans http://teamboberg.jalbum.net/Billingeritten-09/slides/IMG_3288.html Vi får se om länken funkar, jag fick inte in bilden direkt i...
2
Svar
35
· Visningar
3 520
Senast: rachan
·
X
Trav Undrar om någon vet hur avkommorna blir humörsmässigt efter honom. Vill ha en hingst som lämnar lite vassare än normalt eftersom...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Lazio
·
Dressyr Hittade ingen tråd om detta, om det finns ber jag om ursäkt.. Rider en liten häst som har väldiga problem i vänster varv. Hon bär sig...
Svar
11
· Visningar
5 161
Senast: Cashmir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka