Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Distans Vilka ryttare är uttagna till årets EM (om det är klart)? Min gissning är att det bl a blir: Ingrid - Kislon Amasai Yvonne - Amigo el...
2
Svar
38
· Visningar
5 105
Senast: Psykskaft
·
I
Western Hejsan! Jag har just fått hem mitt varmblod inklusive hennes westernsadel :d, hon ska vara westerntränad, vilket jag ju eg. inte har...
Svar
10
· Visningar
1 661
Senast: Ametist
·
Dressyr Vilka ridhandskar har ni till träning - märke och färg Vilka har ni på tävling - märke och färg Varför har ni samma/inte samma på...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 383
Senast: missm
·
H
Trav Startar en tråd där man kan lägga upp och visa en filmsnutt, som är färdig eller som man satt ihop själp. Har en fin som min dotter...
Svar
4
· Visningar
1 228
Senast: Hovis
·
Dressyr Har lite undringar om LB:2 programmet (oxå). Det finns inte någon fri skritt, däremot ökad skritt och arbetsskritt. Den ökade skritten...
Svar
13
· Visningar
3 686
  • Låst
Dressyr Om man har specifika frågor när det gäller vad som gäller på dressyrtävlingar, så finns numera TR på Ridsportförbundets hemsida. TR II...
Svar
0
· Visningar
1 082
  • Låst
Övr. Grenar Vilka ska till Täby i morgon ? Hambo räcker upp en hand
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: tifo
·
T
Western Finns det någon ultimat längd på tyglarna (vanliga delade lädertyglar) i förhållande till hästens höjd eller så? Eller är det bara en...
Svar
7
· Visningar
1 229
Senast: Paxinarion
·
D
Dressyr KVALIFIKATIONSKRAV För att bli antagen som Lätt A domaraspirant skall sökande ha: 1. Dokumenterat god hästkännedom 2. Dokumenterat...
2
Svar
21
· Visningar
3 162
Senast: NilaD
·
Trav Har under sommaren fått hem ett 5 årigt sto som jag ska försöka få till start och undrade lite hur ni brukar göra för att sätta igång...
2
Svar
20
· Visningar
2 214
Senast: Zandrah
·
Körning Fick hem min sele för ett tag sedan och har nu testat den på den ena ponnyn. Skulle gärna vilja ha hjälp av er duktiga här inne för att...
Svar
2
· Visningar
996
Hoppning Då mina läderstövlar har börjat (nja, de går nog på övertid) säga upp sig inser jag mer och mer att jag måste försöka hitta ett...
2
Svar
28
· Visningar
3 191
Senast: Bison
·
Islandshäst Hej jag har en fråga.. hur ska man få sin islandshäst att verkligen lyfta på frambenen i tölten, riktigt högt "som i tävlingarna" jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 584
Senast: Boj
·
S
Körning Hej, Jag undrar.... Vilka parselar är mest lämpligt till skogskörning med två minishettisar? Tänkte på marathonselar, men kanske...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Sammy
·
Trav Brainstorma nu, ge mejj tips på vad man kan göra med häst som hoppar i starten. Lite bakgrund: Kördes in vintern som 1½åring...
2
Svar
32
· Visningar
2 886
Islandshäst Jag ska köpa boots/barfotaskor till min häst eftersom han har ömmat på grus det sista. Blev tipsad om boots eftersom han funkar bra...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Elina8
·
L
Fälttävlan Har tittat på dressyrprogrammet till debutant fälttävlan o där en rörelse är vänd snett igen med förlängd stegläng o sen står det...
Svar
6
· Visningar
1 349
Senast: Bettibets
·
M
Trav Hej! Några bekanta har en kallblodstravare som rör sig orent framför vagn, men när han rids så syns ingenting. Detta såg man redan...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Malawi
·
Dressyr Vilka dressyrsadlar har bommar som passar en häst med rak rygg. Vet att Bates ska passa häst med rak rygg även Frank Baines. Men...
2
Svar
33
· Visningar
4 902
Senast: Salasolen
·
Dressyr Vad ska man ha för hjälm på sig när man tävlar dressyr. Vad anses vara en "tävlingshjälm"? Denna hjälmen hade jag på mig vid en lite...
Svar
7
· Visningar
1 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka