Ridhandskar

Sv: Ridhandskar

Jaha, så blev det nya handskar. Förälskade mig i ett par Schwenkel i mjukaste skinn (nappa?) med otroligt grepp :love:

Så det blev inga nya Roeckl mao.... :o

Någon som har provat dessa? :D

http://www.schwenkel.de/

Senast ändrad:

kl
Har svarta Roeckl Light and grip ttill vardags, sak skaffa mig ett par vita roeckl till tävliong ocå och blinga med några små rosa swarovskistenar på knäppet :love:

Har nästan aldrig tunna handskar när jag rider hemma, gillar det inte. På vintern har jag svarta tjocka (modell skidhandskar typ) roeckl som är de bästa om man vill vara varm och go även på ens stackars händer. Ibland när jag rider ut har jag tegera hemma... De är billiga och bra! Har vita kyra k i hjortskinn på tävling. jättemysiga :love:.

Roeckl..dem är så sköna...har olika till tävling och träning...anledningen är att jag vill ha inte så slitna på tävling...kanske en fix idé bara...

kl

Jag använder endast Roeckl-handskar som många andra här. Champagne är favoritfärgen, helt klart.

Har några olika märken bla Roeckl, RSS, Kyra K och fodrade skinnhandskar.
På tävling har jag ett par vita skinnhandskar från CRW, helt okej, men det blir snart ett par Roeckl då de sitter bättre på mina små händer :p

Jag använder enbart Roeckl, jag tycker egentligen inte om handskar men Roeckl är banne mig skönare att rida med än utan vilket är ett fantastiskt betyg. Det måste dock vara de tunnaste och därmed slits de supersnabbt (kanske också eftersom jag inte tar av mig dem när jag mockar, packar hö osv :angel: ).

Träning: tobaccofärgade, svarta eller grå
Tävling: vita

Jag använder roeckl, men rider man 3-5 hästar om dagen håller dom inte så länge. Så nu ska jag testa ett par RSL, mest för att jag fick dom.

Har svarta roeckl, även om jag skulle tävla och ett par bruna rsl.

Jag köper golfhanskar på närmaste golfshop eller vanliga Stadium. Jag rider ca 3 hästar om dagen och de håller längre än ridhanskar tycker jag. Jag har dessutom stooora händer, så vanliga damstorlekar är alltid försmå för mig. Alltså längden på fingrarna, så jag köper Herr M då är de små och nätta i handen men med långa fingrar. Jag tipsat alla att prova. Supergrepp är det också.
Tack för mig

Jag använder inga handskar/vantar när jag tränar när det är lagom varmt för att rida utan. Men snart kommer vintern och då är det skönt att ha några varma ridvantar att rida ut med och skritta fram och av med. Jag har ett par Mountainhorse men de har gått sönder så jag letar efter nya, någon som har tips på bra inte alltför dyra vinterridvantar?

Jag har en hel hög med ridhandskar. Vet inte vad det är för märke på alla. Men de jag anväder mest hemma är ett par bruna roeckl och ett par svarta i skin som jag köpt i Ullared för under 100 kr. Skinnhandskarna slår roecklhandskarna både i hur sköna de är och hållbarheten och så kostar de bara en tredjedel av priset. Men tyvärr så vet jag inte vart man kan köpa dem förutom ullared och dit har jag rätt långt. :(Annars hade jag köpt ett par till.

På tävling har jag antingen ett par cremefärgade roeckl eller ett par vita Isabell Werth. Isabell Werth handskarna är också bättre än roeckl, men det är samma sak där. Jag har aldrig sett dem i en affär någonstans. Jag köpte dem av tjej som hade köpt fel storlek. (Hur ofta köpte man handskar begagnat?:p) Men det är nu 6 eller 7 år sedan och de är perfekta förutom att de blivit lite grå av tyglarna när jag ridit när det regnat. Och jag är ändå en ganska aktiv tävlingsryttare så de har blivit flitigt använda. De är helt klart värda att köpa.:love: Om man kan hitta dem...

Bryter tråden LITE, men hoppas att det är okej. Jag har köpt ett par svarta Roekl, då min mamma ville ha tillbaka sina.:angel: Vad tycker ni, kan jag tävla dressyr i svarta handskar? (Har svart kavaj) Det står ju inget i TR om vilken färg man får/inte får ha...

Ja det kan du. Vanligtvis har man ju vita, men det finns ibland någon enstaka ryttare på dressyrtävlingar som har andra handskar eller inga alls. Så du får ha neonrosa om du vill. Bara du trivs med det.:)

Tack för svar :)
Jag får köpa ett par vita, sätta på mig tävligskläderna o ställa mig framför spegeln, testa o se vad som känns bäst :D

Har bara Roeckl.. :P

1 par svarta sommar

1 par grå sommar

1 par svarta fodrade

1 par vita "Isabell Werth" (?) Tror det var det iallafall.. :P

Jag hade ett par underbara svarta skinnhandskar som jag köpt billigt på Falsterbo. De var tunna och smidiga, som ett andra skinn.
Sen blev jag avkastad av en katapult-häst och de gick sönder sidan av ringfingret.

De är ersatta med ett par svarta Kyra K i hjortskinn, också sköna men inte alls som de andra. :cry:

Tävlar gör jag inte på länge. :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169
Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
2 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Bildtråd

Omröstningar