Ridhandskar

Sv: Ridhandskar

Använder Roeckl både på tävling o träning, inte de finns ngr bättre, tycker de håller lika länge som de flesta andra hanskar i samma stil.

mina slits inte alls, har ett par som är slitna och det beror på att jag användt dom när jag lastat vild häst.. :cool: dom andra är som nya. så jag är jättenöjd med kvaliten.
rider dock bara en häst och har aldrig handskar på sommaren.

har endast roeckl handskar, vanliga tunna, dunhandskar och mina älskingar; finesse winter :love: tycker eg inte om att ha handskar och roeckl är dom som känns minst sas, därför har jag bara såna.:)

ok. det får ng bli ett par sånna i allafall. dom är ju så sköna:D

Hemma så använder jag typ bara mina Tegera handskar, älskar dom. Fula färg på dom bara; grå/orange men annars e dom kalas!

På tävling så har jag vita Roeckl, har haft dom länge o tvättat dem många ggr o det syns inte, superkvalite!:banana:

Vilka ridhandskar har ni till träning - ett par gamla slitna, ljusbrunt läder o brunt tyg på ovansidan/CRW syntethandskar, bruna
Vilka har ni på tävling - Roekl MMB, svarta

Varför har ni samma/inte samma på träning som på tävling? Jag vill inte slita för mkt på mina Roekl-handskar :p

Det tycker inte jag, de är fortfarande så tunna så jag rider tom med mina på sommaren. :p
Träning: Jag hade ett par bruna Crouchée men dom försvann men dom var väldigt bra!! På vintern hade jag ett par Magisk vante för dom andra var aldeles för stora.

Nej. Tyvärr inte. De håller för det mesta enbart en säsong (knappt det ens) om man rider varje dag (ännu värre om man rider flera hästar). De är ju så tunna att de slits otroligt snabbt. Men det är ju också tunnheten som gör dem så extremt sköna. Känns inte att man har dem på. Är enbart som en skyddande andra hud.

Nu har jag däremot börjat köpa en halv storlek större på mina mot vad som är optimalt. På så vis så slits de inte riktigt lika fort när de inte sitter supertight.

Men vill man ha ett par handskar som håller länge så ska man inte köpa Roeckl.

Mina blev snabbt utslitna :( Men de är så j_la bra så jag tror det blir sådana ändå igen :o

Mina blev snabbt utslitna :( Men de är så j_la bra så jag tror det blir sådana ändå igen :o

Mina har också slitits ut väldigt snabbt men de är ju klart bäst så jag ska nog också investera i ett par nya. Köpte iallafall ett par nya fodrade jacson getskinnshandskar idag:love::love: Kändes lite kyligt och höstigt. Får väl skaffa barnsnöre till dem eller möjligtvis säkerhetsnålar!:idea: Tror jag hade det som barn...:angel:

Jag har ett par svart/rosa rosabandet handskar, dom är super sköna så just nu får dom fungera både ¨på tävling och träning tills jag hittat nåra lika sköna vita:)

jag tränar i bruna lr vita roekl och tävlar i vita isabellWerth tror jag det är. Gjorda i nappaskinn är de iaf och supersköna!!:love:
bästa var att jag köpte dem på utförsäljningen i globen. De kostade från början 600 men var på halva priset och dessutom låg de i fel låda så jag fick dem för 150:angel:

Vilka ridhandskar har ni till träning - Marinblå Roeckl (rider även ibland i ett par Tegera Pro).
Vilka har ni på tävling - Vita Roeckl

Varför har ni samma/inte samma på träning som på tävling? Då de vita passar sig bäst till tävling :D Innan jag hade de vita så använde jag mina "vanliga" blåa på tävling.

På tävling använder jag ett par vita Roeckl.
Men hemma på träning använder jag inte handskar längre vid ridning. Tidigare var jag tvungen fick blåsor bara av att ta i tyglarna, men nu har jag ett par Passiers Eventa Grip tygelar:love: behöver inte handskar mer!

men Roeckl är helt outstanding när de gäller handskar.

Jag använder gula Roeckl hemma, och vita Roeckl på tävling, har inte hittat några andra lika sköna. Men de slits ju fort, mina brukar ha hål efter ett år knappt, trots att jag enbart använder dem vid ridning och har andra vid lastning och i stallet.

Till vardags: Equpage eller några från Hööks. (Tror typ alla är bruna, har dock ett par lila oxo :love: )

Tävling: Vita Equipage, har ett annat par vita oxo, vet ej märke.

Vilka ridhandskar har ni till träning - Svarte, brune eller sennepsgule Roeckl Vesta, svarte Roeckl Ulla Salzgeber, svarte/hvite Roeckl Solar, svarte Roeckl Superma eller marine eller olivengrønne Kyra K Crochet hansker.

Vilka har ni på tävling - Hvite Roeckl Vesta eller hvite Roeckl Ulla Salzgeber

Varför har ni samma/inte samma på träning som på tävling? Har samme på trening og i konkurranse, da jeg liker disse for treningsbruk. Hansker som ikke er gode å ri med, eller uvante i forhold til normalen, går bare ikke.. :D

Har roeckle och RSL på träning och på dressyrtävling har jag ett par billiga för 25 kr, är igentligen hoppryttare

jag lånar tråden lite. hoppas det är ok för TS.

hur är Roeckl i kvaliten håller dom länge? måste köpa nu och om är ju rätt dyra.

Håller med Saigon. Roeckl håller bara ca en säsong beroende på hur många hästar du rider per dag. Tyvärr. Jag har vita Roeckl på tävling. Det som är bra är att de tål att tvättas många gånger och blir nästan som nya (minus slitaget) efter tvätt! Jag har också ett par Roeckl Meredith Michaels Beerbaum och tränar i ibland. De tycks hålla lite bättre men är tyvärr väldigt täta och varma. De ger mycket bra grepp dock. Är ju anpassade för hoppning.

Själv använder jag gröna RSL till vardags, de tycker jag är ännu tunnare än Roeckl, de håller tyvärr också bara en säsong.

Senast ändrad av en moderator:

Jag rider i montagehandskar från Hestra Job, antingen Ferrum eller Kobolt. Kostar typ hälften mot ett par ridhandskar från en ridsportbutik. ;)

Skulle jag få för mig att tävla skulle jag dock köpa mig ett par fina vita.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169
Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
2 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka