Ridhandskar

Sv: Ridhandskar

På träning: svarta Kyra K i hjortskinn, helt underbara :love:

På tävling: vita handskar av billigare modell, dessa kommer bli utbytta mot vita Kyra K vid ett senare tillfälle, var bara tvungen att köpa ett par först för att se om de passade mig (är oerhört kräsen vad det gäller handskar) :D

*Kl

Får man fråga var man kan köpa Roeckl?

Mina köpte jag i en liten affär i england och de har hunnit bli väldigt slitna, var jag hittar nya i Sverige har jag ju ingen aning om.

En liten fråga: Är det inte så att man måste ha vita handskar på tävling?

Ja det kan du. Vanligtvis har man ju vita, men det finns ibland någon enstaka ryttare på dressyrtävlingar som har andra handskar eller inga alls. Så du får ha neonrosa om du vill. Bara du trivs med det.:)

Så svaret på din fråga Hopplapolle är nej.

Jag tävlar inte nu. Men enda svaret för mig oavsett är Roeckl! Nu har jag svarta, cremefärgade och bruna. Men samtliga börjar bli lite slitna mellan fingrarna. Så jag måste nog skaffa mig nya.

Jag tycker Roeckls Light and grip både sommar och fleecefodrade är överlägsna. Man får grepp men kan glida när det behövs. Suveräna!

Var visst en gammal tråd så det finns väl risk för att ingen läser detta, men jag frågar ändå.

Är det någon som vet om det går att köpa handkar från Schwenkel i Sverige? Antingen i Stockholm eller via postorder?

De är ju helt outstanding (i alla fall det Rodrigo-paret som jag har) men det känns liiite överdrivet att beställa från Tyskland..

Köpte mina på mässan vid Stockholm Horse Show för några år sedan, men har ingen aning om vilka jag köpte av tyvärr :(

Senast ändrad:

Jag kan också uppdatera.
Roeckl har nu helt totalt blivit utkonkurrerade av RSL. Köpte ett par vita RSL (med blingbling) att ha på tävling, har ju haft svarta till vardags innan. I förgår tog jag på mig Roeckl först och sedan RSL, vilken jädra skillnad!

Aldrig mer Roeckl :angel:.

För övrigt sliter jag ganska mycket på handskar men det är ju för att de används vid allt stallarbete, inte bara ridning.

Var visst en gammal tråd så det finns väl risk för att ingen läser detta, men jag frågar ändå.

Är det någon som vet om det går att köpa handkar från Schwenkel i Sverige? Antingen i Stockholm eller via postorder?

De är ju helt outstanding (i alla fall det Rodrigo-paret som jag har) men det känns liiite överdrivet att beställa från Tyskland..

Köpte mina på mässan vid Stockholm Horse Show för några år sedan, men har ingen aning om vilka jag köpte av tyvärr :(

Jag köpte dem hos min ridsportsbutik här i Sundsvall.. det kanske går att ordna att skicka om du inte hittar ngt annat ställe?

Jag kan också uppdatera.
Roeckl har nu helt totalt blivit utkonkurrerade av RSL. Köpte ett par vita RSL (med blingbling) att ha på tävling, har ju haft svarta till vardags innan. I förgår tog jag på mig Roeckl först och sedan RSL, vilken jädra skillnad!

Aldrig mer Roeckl :angel:.

För övrigt sliter jag ganska mycket på handskar men det är ju för att de används vid allt stallarbete, inte bara ridning.

Vad är RSL för märke? :o

Goggla på RSL och handskar så hittar du en del. Jag tror att min kärlek till RSL beror mycket på passformen. Jag har uppenbarligen jädrigt långa fingrar och Roeckl räcker inte till (vilket otroligt få handskar gör överhuvudtaget), sen är de otroligt mjuka och följsamma, känner inga sömmar någonstans! Sen gör det ju inget att de faktiskt är lite billigare än Roeckl.

kl
Jag är handsk-facist och har ett stort antal roeckl (blir nog inga nya såna dock, tycker de slits så fort), ett par RSL och mängder billigare handskar vid stallarbete o dyl. Senaste inköpet är bruna Kyra K i hjortskinn, fantastiskt sköna! Som ett andra skinn!

*KL

Jag är kräsen med handskar, men de 2 paren jag har är billighetsvarianter.
1) Marinblå mountainhorse. Helt trasiga efter att ha lastat en tokig häst så repet bränt insidan av handskarna, + är för små, så spruckit i fingertopparna. Men med sytråd, hot och böner ska de hålla ett tag till.
2) Bruna med mockaimitation på insidan och små reflexhästar på handryggen (inte fagert). Inköpta på GeKås för sisådär 40 spänn.

Jag tillhör den sällsynta skara som inte gillar Roeckl, tycker de känns som sliskiga diskhandskar mot huden *ryser*

Hemma har jag f.t. antingen blå Roeckel eller gula Kyras hjortskinn (supersköna!).

På tävling vita Roeckel.

Men Kyras kan jag rekommendera om du vill variera dig. Supersköna och håller väldigt länge.

Åh! Hade ett par kyras, men dessvärre var dom herr L storlek, så... erhm.. fingarna blev en aningen för långa. Dock var det sista paret kvar i butiken :( Har letat i div olika hästbutiker, men ingen tycks förstå att dom e bra :D billiga är dom ju dock inte. Mina kingsland som jag har nu kostade 38 euro. Mina kyra kostade 75 euro (alltså ca 750 kr.. )

Rider med svarta KL på träning (dom bästa hittils, börjar dock ge upp, så frågan återstår, ett par nya, eller roeckl?!.. )
tävling: vita (duh) roeckl...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169
Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
2 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka