Startproblem..

Sv: Startproblem..

Kollar du mkt på trav har du alldeles säkert sett henne på tv:grin:

Har itne tid att titta på trav så mycket missade tom derbyt och allt:cry::cry:

Blodmask, kan det verkligen påverka så mkt..?

Ubduktionen visade att blodmasken hade ätit upp insidan på magsäcken så ja ett litet problem gjorde det nog.

Ang lallare till kuskar.. Våran förste kusk är definitivt ingen lallare, men nu va det inte de tråden handlade om!

Vad jag menar är kusk topp 10. Ta inte illa upp men ingen av de kuskar du nämnde ligger särskilt högt på min lista. Fram för allt inte Daniel eller Fricken. Tycker dom saknar hand känslan för svåra hästar sen att taktiken är det inget fel på. Jag skulle säga prova en kusk med fingerfärdighet Takter, Untersteiner, Adielsson och se vad någon och dom tycker. Du ville ha tips på vad du kan göra det första jag gör är byta kusk när jag gjort allt det du gjort. För du har ju provat det mesta.

Först och främst, stackare som missade derbyt!

Ang topp 10, missade att Björn Goop oxå kört henne, där blev det tyvärr galopp redan innan bilen släppt så det gav inte så mkt.
Med Daniel har hon vunnit, likaså med Jörgen..

Idag red vi in henne så nu blir det ridträning över vintern, hoppas det kan få henne att mogna lite.

Tänk om det bara kunde vara så enkelt osm att hon har ont nånstans/va stel/taskig mun men så enkelt får det ju inte va:(

Först och främst, stackare som missade derbyt!

Ang topp 10, missade att Björn Goop oxå kört henne, där blev det tyvärr galopp redan innan bilen släppt så det gav inte så mkt.
Med Daniel har hon vunnit, likaså med Jörgen..

Idag red vi in henne så nu blir det ridträning över vintern, hoppas det kan få henne att mogna lite.

Tänk om det bara kunde vara så enkelt osm att hon har ont nånstans/va stel/taskig mun men så enkelt får det ju inte va:(

Jaa tänk om det NÅGONSIN fick vara lätt med en häst :confused::confused:
men Björn ring så felar vi 2 ;) (efter jorma kontion)

Jaa tänk om det NÅGONSIN fick vara lätt med en häst :confused::confused:
men Björn ring så felar vi 2 ;) (efter jorma kontion)

Ja tack å lov att man hade en enkel häst som första:D 2,7 mille bara sådär:angel:

Men det är väl lite det här vi lever för oxå, utan motgångar skulle nog travet va en ganska tråkig sport;)

Vad jag menar är kusk topp 10. Ta inte illa upp men ingen av de kuskar du nämnde ligger särskilt högt på min lista. Fram för allt inte Daniel eller Fricken. Tycker dom saknar hand känslan för svåra hästar sen att taktiken är det inget fel på. Jag skulle säga prova en kusk med fingerfärdighet Takter, Untersteiner, Adielsson och se vad någon och dom tycker.

Enligt STC's lista ligger Danne 8:a - så oavsett vad man tycker om honom som kusk i övrigt så tillhör han topp 10 - och det är väl lite magstarkt att kalla både fricken och westholm för lallare, de har ju skrapat ihop en och annan seger genom åren.

Jag tycker att lallare verkar börja användas mer om kuskar folk inte gillar än som jag tolkat uttrycket från början, en kusk som inte förmår att tillvarata hästens chanser.

Som bäddat för begreppsförvirring, säg att man tycker att kusken är kass i stället. :angel: Jag vet flera jag inte sätter upp men därför kallar jag dem inte för lallare, de har alldeles för bra resultat för det, men de passar inte mina hästar.

Där har man ju lite ansvar som hästägare också, väljer man en kusk som är känd för att vara en "startraket" till en häst som inte är stabil från start riskerar man ju en hel del liksom om man sätter upp en smygarkusk på en som klarar att göra jobbet själv.

TS: Ursäkta utviket. Jag minns ju er miljonhäst... :love:

Jag tycker att lallare verkar börja användas mer om kuskar folk inte gillar än som jag tolkat uttrycket från början, en kusk som inte förmår att tillvarata hästens chanser.

Som bäddat för begreppsförvirring, säg att man tycker att kusken är kass i stället. :angel: Jag vet flera jag inte sätter upp men därför kallar jag dem inte för lallare, de har alldeles för bra resultat för det, men de passar inte mina hästar.

Där har man ju lite ansvar som hästägare också, väljer man en kusk som är känd för att vara en "startraket" till en häst som inte är stabil från start riskerar man ju en hel del liksom om man sätter upp en smygarkusk på en som klarar att göra jobbet själv.

TS: Ursäkta utviket. Jag minns ju er miljonhäst... :love:

Jag med:angel::love: Synd att inte avkomman är lika vass bara..

Välkommen i klubben.....:confused:
JAg har en märr med precis samma problem. Hon har startat 10 gånger nu varav 7 slutat med startgalopp. Och där slutar även loppen för hennes del eftersom hon studsar tills hon står stilla. Tre gånger har hon klarat starten, en med bil två i volt. Båda de gångerna har hon haft bakspår (också de enda gångerna hon haft det).
När det gäller min häst så blir hon alldeles för ivrig och laddad när de andra kommer upp bakifrån. Att hon dessutom inte klarar att man tar i henne från start gör ju inte saken lättare.
I provlopp har hon funkat hyfsat :crazy: (galopprisk 50-50) från de flesta spår men så märker de nog skillnad på träning och tävling också...

Vi nöter på och försöker starta från tillägg hädanefter. HAr man en häst som man tror lite på så är det bara att kämpa på...
Antingen så går det eller så går det inte. :angel:

Välkommen i klubben.....:confused:
JAg har en märr med precis samma problem. Hon har startat 10 gånger nu varav 7 slutat med startgalopp. Och där slutar även loppen för hennes del eftersom hon studsar tills hon står stilla. Tre gånger har hon klarat starten, en med bil två i volt. Båda de gångerna har hon haft bakspår (också de enda gångerna hon haft det).
När det gäller min häst så blir hon alldeles för ivrig och laddad när de andra kommer upp bakifrån. Att hon dessutom inte klarar att man tar i henne från start gör ju inte saken lättare.
I provlopp har hon funkat hyfsat :crazy: (galopprisk 50-50) från de flesta spår men så märker de nog skillnad på träning och tävling också...

Vi nöter på och försöker starta från tillägg hädanefter. HAr man en häst som man tror lite på så är det bara att kämpa på...
Antingen så går det eller så går det inte. :angel:

:bow::bow::bow:

Precis :p

Ok skall förtydliga mig lite då. Jag anser att Dessa ovan nämnda kuskar inte är duktiga på att ta till vara på en häst i TS hästs bestyr. Där igenom inte sagt att dom inte kan ta till vara på en travsäker hästs chans. Jag anser att det finns många lallare i top skiktet av svensk travsport som nästan bara klarar av travsäkra hästar. Sedan finns det de som verkligen kan köra häst med inte bara tänka taktiskt.

Jag är inte lika snäll som dig spöket (laban) ;)

Exakt :p

Jag vet inte om jag är så snäll, jag använder betydligt hårdare benämning i tal än lallare som jag faktiskt uppfattar som rätt oskyldigt.

I bland tycker jag det är rätt otroligt att jag uppfattas som snäll på det här forumet. :rofl::devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka