Dressyrsadlar med raka bommar

Sv: Dressyrsadlar med raka bommar

Jag skulle rek Wellington, equipe eller prestige Doge optimax till en häst med rak rygg.

Bates gick inte alls på min rakryggade häst

Precis så har jag uppfattat dem också. Inget jag skulle rekommendera för en häst med rak rygg.

Puttar tråden lite och passar på att fråga efter en sadel som passar en rak och PLATT rygg med normal manke? Några bra ideer?

Puttar tråden lite och passar på att fråga efter en sadel som passar en rak och PLATT rygg med normal manke? Några bra ideer?

De jag nämnde i mitt tidigare inlägg har alla legat på platta, raka ryggar:
Anky Salinero STS, Lovatt & Ricketts och Clincher.
Även Albion brukar ligga bra på platta och raka ryggar, men modellerna varierar rätt mycket och jag har ingen detaljkunskap där.

Albion K2 är den som brukar funka på rak platt rygg.

Morris and Nolan

Jeremy Rudge

För övrigt tycker jag att du, Salasolen, ska läsa igenom tråden då TS fått förslag på de flesta raka sadlar som finns på marknaden.

*knapp*

Min häst som också är tvärrak i ryggen har Kieffer just nu. Men har även provat Jeremy Rudge och Albion på henne. De fungerar också bra.
Har fått för mig att Childeric också kan ligga bra på raka ryggar, men det är ju en sadel i den dyrare klassen.

tack för alla tips! Har lusläst tråden och hittat alla raka sadlar men ville se om det fanns tips till en rygg som oxå är platt. Nu vet jag definitivt vilka sadlar jag kan börja titta på. Sen är det ju alltid jätte kul att leta sadel åt växande unghäst. Inte.

Om du letar åt en växande unghäst så kanske du ska titta på lite billigare sadlar också. Pfiff amaretto passar platta ryggar och är i mitt tycke en väldigt bra sadel för de pengarna. Jag köpte en sån till min unghäst just för att jag inte ville köpa någon dyr sadel eftersom jag visste jag skulle få byta sadel sen, men när det väl var dags att byta så ville jag inte alls det. Jag älskar min pfiff sadel. :) Vet att det står på några hemsidor där de säljer den sadeln också att den ska gå att värma om. Kan ju vara bra ifall den passar i övrigt, men man måste byta bomvidd. :)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 565
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst