*ARG* tråden!

Sv: *ARG* tråden!

Jag har egentligen inget att göra med fälttävlan alls (ansvarar för hoppningen på Trollhättans FRK), men blev intresserad av tråden och undrar vad inställningen är till förenklad fälttävlan. Vi ska ha en den 30 augusti och frågan är naturligtvis om det blir tillräckligt många anmälda...
Vet att det var typ 30 anmälda till den fälttävlan som ställdes in i juni.

Har inte riktigt fattat problemet...? Det finns inte tillräckligt med tävlingar, men tävlingarna som ska hållas ställs in för att det är för få anmälda??? :confused: Är som sagt inte så inne på fälttävlan, men tar gärna emot en (enkel :o) förklaring till var problemet ligger. På hoppningen (vilket naturligtvis är en helt annan sak) har vi ju alltid överfulla klasser och det verkar ju finnas ganska många som vill tävla fälttävlan oxå...

Det finns ett antal orsaker till nedgången i antal starter. Antalet svåra olyckor tidigare, med en massa regeländringar som följd som gjort det väldigt krångligt. Det är dyrt med långa resor, uppstallning och höga veterinär- och ambulanskostnader. När sedan ett antal arrangörer ställer in hamnar vi i en nedåtgående spiral.

Jag har egentligen inget att göra med fälttävlan alls (ansvarar för hoppningen på Trollhättans FRK), men blev intresserad av tråden och undrar vad inställningen är till förenklad fälttävlan. Vi ska ha en den 30 augusti och frågan är naturligtvis om det blir tillräckligt många anmälda...
Vet att det var typ 30 anmälda till den fälttävlan som ställdes in i juni.

Har inte riktigt fattat problemet...? Det finns inte tillräckligt med tävlingar, men tävlingarna som ska hållas ställs in för att det är för få anmälda??? :confused: Är som sagt inte så inne på fälttävlan, men tar gärna emot en (enkel :o) förklaring till var problemet ligger. På hoppningen (vilket naturligtvis är en helt annan sak) har vi ju alltid överfulla klasser och det verkar ju finnas ganska många som vill tävla fälttävlan oxå...

Jag var en av dom som påtalade ganska så tidigt för din klubb via mail (säkert minst en månad innan anmälningstiden gick ut) att lägga tävlingen på en dag för att det finns inte ekonomi för ryttarna att rida över 2 dgr och att flera klubbar hade problem med just detta, en del fattade ju galoppen fort och la sin tävling på en dag istället för två. Jag fick svar när tävlingen redan var inställd att dom inte hade fått de indikationerna från förbundet :grin:

Ja, jag mailade också o sa exakt samma sak...dvs lägg allt på 1 dag o släng in en 100-klass såsom hermanstorp gjorde på sin tävling. Fick endast svar: tävlingen är inställd.

Varför i hela friden kan inte arrangörer lyssna på oss som tävlar? Vi är ju dom som åker runt o har koll på varför vi åker till vissa tävlingar men inte till andra.

Svaret är inte enkelt, tror jag. Förenklad fälttävlan är inte så enkelt som man tror. :laugh: Det har inte "slagit igenom" riktigt i popularitet.
Men att köra "bara" en sådan klass gör att man riktar sej mot en liten grupp ryttare. Dvs de som bara startar på den nivån, ska ha kval för unghäst och/eller att man bor nära.

Man kör inte många mil för en sådan klass, det gör man däremot om man kan få med fler hästar på en dag i olika klasser. :idea:

Sen funderar jag på varför man ställde in med 30 starter?

Sen kan vi här i Skåne se ett minskat startfält även i hoppningen. Skönt tycker vi :angel:

Ja, jag mailade också o sa exakt samma sak...dvs lägg allt på 1 dag o släng in en 100-klass såsom hermanstorp gjorde på sin tävling. Fick endast svar: tävlingen är inställd.

Varför i hela friden kan inte arrangörer lyssna på oss som tävlar? Vi är ju dom som åker runt o har koll på varför vi åker till vissa tävlingar men inte till andra.

Jag kan nog räkna ut vem det var som skrev det mailet... =/
Jag kan ju varken säga bu eller bä, för jag har ju som sagt inte varit med i arrangörsgruppen, men det låter ju naturligtvis smart det du skriver om endagars... Ska föra fram det på nästa tävlingssektionsmöte, så får jag se om fältisarna lyssnar. =) Problemet hos oss är, som på säkert många andra klubbar, att det är de som varit med längst som bestämmer = de gamla, som inte tycker att något som fungerat bra förut behöver ändras... Vi yngre är ju som du skriver de som är ute o tävlar, så vi har ju faktiskt oxå saker att tillföra...
Vet att de funderar på att ha tävlingen på annat datum nästa år. Tyckte jag läste i tråden att det brukar vara många tävlingar tätt ihop på våren? Stämmer det? Har för mej att de funderade på mitten av maj 2010...

Mitten av maj låter inte så smart om man inte tänker sig att konkurrera ut nån annan klubb :angel:

Många tycker att det blir stressigt och krångligt att arrangera på en dag, men man slipper en stoooor uppgift, nämligen att fixa fram en massa uppstallning.

Sen kan man ju göra som en del klubbar.... köra två dar utan uppstallning, gissa vilken tävling man väljer bort först om man kan :devil:

Från Betti som kör 1-dags på en dag nästa helg och kan ta emot några efteranmälningar i alla fall ;)

*KL*

Nu är jag irriterad på riktigt.

Anmälde till Styringe. Får besked att tävlingen är inställd. So far soo good!

Startavgiften dras från TDB plus 10 kronan.

MEN vid återbetalningen så får jag inte 10an tillbaka. Jag har inte massa pengar på tdb kontot utan sätter in vad som ska ut och har därför räknat med att det ska räcka till anmälningen nästa helg. Nu fattas det pengar pga 10an.

INTE FAN ska vi som betalar betala en avgift till Equipe när arrangörerna ställer in. GRRRRRRRRRRR:mad::mad::mad:

nä fråga Anro vad hon tycker om detta:crazy:
Det är inte riktigt klokt med denna 10-krona över huvudtaget.:eek:
Hur får man bort den när detta som du beskriver händer ???
Protest !!!:devil::devil::devil: SCHAAAAAA! Jag sparkar bakut!!!!!!

Jag accepterar 10 kronan när det funkar som vanligt eller tom om jag själv avanmäler, då tycker jag det är okey. Men inte när arrangören ställer in, då är det inte okey :mad:

Tdb kommer att bli jättebra när alla barnsjukdomar är botade och alla finesserna fungerar. Det är inte tdb jag gnäller på, utan sättet arrangören "snor" min 10 krona åt equipe. Här borde arrangören visa goodwill och betala tillbaka ALLA pengar till anmälaren...

//Sita

*KL*

Nu är jag irriterad på riktigt.

Anmälde till Styringe. Får besked att tävlingen är inställd. So far soo good!

Startavgiften dras från TDB plus 10 kronan.

MEN vid återbetalningen så får jag inte 10an tillbaka. Jag har inte massa pengar på tdb kontot utan sätter in vad som ska ut och har därför räknat med att det ska räcka till anmälningen nästa helg. Nu fattas det pengar pga 10an.

INTE FAN ska vi som betalar betala en avgift till Equipe när arrangörerna ställer in. GRRRRRRRRRRR:mad::mad::mad:

Eftersom Styringe ställde in över en vecka innan avgifterna skulle dras finns det ju ingen anledning att dra något överhuvudtaget :confused: Vet inte hur TDB funkar men det måste ju gå att nollställa databasen på något sätt så inga avgifter dras.

Varför gjorde du inte som jag? Avanmälde när du visste att tävlingen var inställd då hade du sluppit det här :devil:

Eftersom arrangören inte får 10kronan så kan de inte betala tillbaks den..
MEN maila Equipe och begär tillbaks den. Gör vi alla det så hittar de på en lösning.

Jag har såklart gjort det tidigare :angel:

Eftersom Styringe ställde in över en vecka innan avgifterna skulle dras finns det ju ingen anledning att dra något överhuvudtaget :confused: Vet inte hur TDB funkar men det måste ju gå att nollställa databasen på något sätt så inga avgifter dras.

Varför gjorde du inte som jag? Avanmälde när du visste att tävlingen var inställd då hade du sluppit det här :devil:

Självklart har Styrinige gjort fel som inte ändrat i TDB. Tyvärr inget ovanligt. Det är nog bara Vinslöv som har rutin på att ställa in så de har lärt sej det :devil:
Andra tänker inte på konsekvenserna :p

Därför att jag givetvis antog att om tävlingen är inställd så drar man inte först anmälningsavgiften och sen betalar tillbaka den... Inte logik i min hjärna...

Eftersom arrangören inte får 10kronan så kan de inte betala tillbaks den..
MEN maila Equipe och begär tillbaks den. Gör vi alla det så hittar de på en lösning.

Jag har såklart gjort det tidigare :angel:

Nu har jag mailat till Equipe.

Så här skrev jag...

-----------------------------------------------------

Hej!

Först vill jag säga att jag gillar ide'n med tdb och köper den administra avgiften, dvs 10 kronan.

MEN vad jag inte gillar är att om arrangören ställer in tävling och ändå drar anmälningsavgift + adm avg från kontot på tdb för att sedan dagen efter betala tillbaka anm avg, INTE ser till att jag får min 10 krona tillbaka...

Jag ser inte logiken i att dra anm avg överhuvudtaget när tävlingen är inställd flera dagar före det datumet anm avg tas från kontot. Det kan inte vara meningen att jag som betalare ska betala för en tjänst jag inte utnyttjar. Anvanmäler jag till en tävling är det en helt annan femma. Då har jag gjort ett aktivt val och det kan kosta 10 kronor, fine!

Nu kanske detta är en arrangörs miss, men jag har inte gjort något fel och skall därför inte heller betala. För att undvika sådana här missar kanske ni på tdb måste informera arrangörerna bättre. Det är ju ni som får skit för detta...

Här måste göras något. Tdb har inte råd med sådana här irritationsmoment är jag rädd för.

Ser gärna att min 10 betalas tillbaka till mitt konto. OCR nr:***********

Tack på förhand

Det är också samma när man blir bortlottad :mad: jäkligt tråkigt att betala för en tävling man inte ens får rida...

Det är också samma när man blir bortlottad :mad: jäkligt tråkigt att betala för en tävling man inte ens får rida...

Javisst och då ska du självklart begära tillbaks 10an :idea:

Är det bara jag som är så bevsärlig och gör det?:o Inte så mkt för min lilla 10a men för alla 10or som de inte ska ha :devil:

Bara maila :idea:

Javisst och då ska du självklart begära tillbaks 10an :idea:

Är det bara jag som är så bevsärlig och gör det?:o Inte så mkt för min lilla 10a men för alla 10or som de inte ska ha :devil:

Bara maila :idea:

Har du fått tillbaka någon 10 oxå?

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659
Övr. Hund Har sett många gnäll och "skriva av sig" trådar så jag provar väl med det jag också.. Kanske kan hjälpa:p Var på "min" klubb och...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Zantha
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 418
Senast: Krillan
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 497
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar