*ARG* tråden!

Sv: *ARG* tråden!

Var inne och tittade. Hur många vill dom ha då.
En klass deb med 43 st är väl Ok. Tycker jag iallafall
Att det är lite ponny måste man ju vetat från början kan man tycka.

:eek::eek: Får vi 43 i en klass så är vi JÄTTENÖJDA! :eek::eek:

Har man det i 90-klass så är tävlingen i hamn ekonomiskt och du kan lätt köra små ponnyklasser upptill.

Börjar stå mer och mer klart att sydliga arrangörer bara ordnar tävling för att tjäna pengar, sorry, men den tiden är förbi och det finns två lösningar
1. Sydliga ryttare får lära sig att börja åka 30-40 mil för en tävling
2. Sydliga arrangörer får börja ta ansvar för sportens överlevnad, lär av Stora Wäsby FRK t.ex

:eek::eek: Får vi 43 i en klass så är vi JÄTTENÖJDA! :eek::eek:

Har man det i 90-klass så är tävlingen i hamn ekonomiskt och du kan lätt köra små ponnyklasser upptill.

Börjar stå mer och mer klart att sydliga arrangörer bara ordnar tävling för att tjäna pengar, sorry, men den tiden är förbi och det finns två lösningar
1. Sydliga ryttare får lära sig att börja åka 30-40 mil för en tävling
2. Sydliga arrangörer får börja ta ansvar för sportens överlevnad, lär av Stora Wäsby FRK t.ex

Håller med, och att ställa in ett DM (tror jag Styringe blivit utvalda att arrangera) är ju inte riktigt okej, eller :confused: som sagt, ponnyerna kommer inte någon arrangör bli klok på, de flesta tävlar nog ngn allsvenska nu, de som rider 70 o 80 eller? Men att ställa in en tävling med 43 starter... i en deb? Känns som om sydlänningarna måste se om sitt hus om vi skall hålla på med den här sporten, fler och fler kollar t ex den tyska terminen före den svenska, den håller till 90 %.

Skriver den inflyttade 08:an

Jag kan ha MÅNGA sidor uppe. Jag har inget SCHAAA-internet:rofl:

Ja detta börjar bli en trist historia.
Vet inte hur man ska komma till rätta med det heller :(
Arrangörerna vill ha mer och mer betalt t.o.m på vet .avg schaa!:eek:

Svårt att få funktionärer också.....vad vill dom ha 500kr/tim eller?

och sen...vad är det med folk...vill dom hellre sitta hemma framför datorn och glo på onlineresultat och webb-TV istället för att vara på plats

vet inte kanske jag är lite väl gnällig just nu, men det känns så i dag.

ävan jag inflyttad 08 till skåneland (där det egentligen finns MÅNGA banor)

Svårt att få funktionärer också.....vad vill dom ha 500kr/tim eller?

Nu är jag trött efter många dagars tävling och tre glas rött men jag hittade på Vinslövs sida att där kan man faktiskt hyra en funktionär för 150 kr / dag. WOW!!! (OT, jag vet man jag kunde inte låta bli:rofl:)

Anro: trevligt att träffas IRL

PS. Vi har anmält till Danmark istället.

men kanon...var det reapris måntro?? :D

Och så har du träffat vår "tant" också ju...:love:

Helt sanslöst att ställa in för 43 startande :mad:

Vad är det för tävling i Danmark?, där verkar dom ju aldrig ställa in. Var hittar man den terminen?

Hur ekonomin har gått för SWFRK o dess tävlingar på Runsten återstår o se....
Men då vi märkte att det blev få anmälningar la vi till en klass till, så nu hoppas jag att räkneverket stannar på rätt sida om nollan .....

Nu är jag trött efter många dagars tävling och tre glas rött men jag hittade på Vinslövs sida att där kan man faktiskt hyra en funktionär för 150 kr / dag. WOW!!! (OT, jag vet man jag kunde inte låta bli:rofl:)

Anro: trevligt att träffas IRL

PS. Vi har anmält till Danmark istället.

Sita: Detsamma, alltid kul med ett ansikte bakom nicken, ja vi åker med till Danmark, Z har sagt att hon vill iaf.

Kverulanten: hur blir det med mörka jätten? Ska han med över bron (funderar på om vi vill köra över före då, vet inte om bron håller för den kolossen:angel:)

Nej vi vill ju inte ta livet av honom. Blir lite mycket i rad....sen är det väl kanske bättre att debutera i sverige kanske, tror jag, eller eheh!??:confused:

Han går i S Sallerup på lördag ifall ni tror att det är jordbävning så är det INTE det :o
Vi har ställt in siktet på Tågarp och mer terrängträning först + konditionsträning så det blir nog lite småskalv här framöver :angel:

lite dressyrträning skadar väl inte heller :crazy:

....men sen framöver så ska Danskarna få känna på lite jordskalv dom också :banana:

Helt sanslöst att ställa in för 43 startande :mad:

Vad är det för tävling i Danmark?, där verkar dom ju aldrig ställa in. Var hittar man den terminen?

De tog bort den 1* denna gång. Hade bara 5-6 starter och då gick inte en 1* ihop...
Annars kör de med vad de får, dock minst 3 starter. :laugh:

Vad jag förstår är det inte så många fasta utgifter i Dk. Däremot är de strängare med avanmälan..

Javisst ja...dom har ju sådana klasser för häst också :bump:
Hurra för Danmark !!

De tog bort den 1* denna gång. Hade bara 5-6 starter och då gick inte en 1* ihop...
Annars kör de med vad de får, dock minst 3 starter. :laugh:

Vad jag förstår är det inte så många fasta utgifter i Dk. Däremot är de strängare med avanmälan..

men om många svenskar vill rida * kanske man kan fråga Sally om de kan tänka sig att lägga till den klassen, jag menar hindren står ju där å så!:grin:

men om många svenskar vill rida * kanske man kan fråga Sally om de kan tänka sig att lägga till den klassen, jag menar hindren står ju där å så!:grin:

Vill någon rida 1* så maila Sally. :) Det har jag gjort så hon vet :p
Kanske vi kan få en klass med påtryckning. Vet att det är veterinärkostnaderna som spökar för dem. Därför är denna tävlingen bara "lokal" dvs INGA vet.kostnader.

Søborggård har ikke 1* den 8. august fordi en del af terrænnet den dag skal bruges til et væddeløb for hunde! De har altså mindre plads denne dag men holder 1* igen i september. Samme weekend som Plönninge.
Så det er ikke fordi, der kun var få starter sidst men udelukkende et spørgsmål om pladsen på dagen.

Søborggård har ikke 1* den 8. august fordi en del af terrænnet den dag skal bruges til et væddeløb for hunde! De har altså mindre plads denne dag men holder 1* igen i september. Samme weekend som Plönninge.
Så det er ikke fordi, der kun var få starter sidst men udelukkende et spørgsmål om pladsen på dagen.

:bow: Tack för info! :bow:

Aha då var det ett alt att ställa in helt då? Fick frågan om det spelade någon roll för oss svenskar om det var lokalt..
Tyvärr krockar ju nästa med Plönninge. Synd! Jag måste t Plönninge.

Fast Sally menade att det var dyrt med veterinärern så visst spelar det in...

elv tak.
Ifølge banebyggeren er det ok med de små klasser denne gang, men banerne bliver så lidt anderledes fordi en del af terrænet (nær ruinen) ikke kan bruges. En 1* ville blive enten for kort eller kringlig + de skulle flytte om for mange hinder.

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659
Övr. Hund Har sett många gnäll och "skriva av sig" trådar så jag provar väl med det jag också.. Kanske kan hjälpa:p Var på "min" klubb och...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Zantha
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 418
Senast: Krillan
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 497
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar