*ARG* tråden!

Sv: *ARG* tråden!

Vad skall du där uppe och göra ? Styringe har ju den 9 augusti och Falkenberg den 23.

Jag har andra planer för dom helgerna :D
Kan tyvärr bara vara på ett ställe samtidigt och det är inte ofta det är så perfekt som nu i Hermanstorp att man kör ** och 90-klass samma tävling :p
Lite micklande är det att försöka få ihop tävlingsschema för 3 hästar, jag fattar inte hur folk med många hästar får ihop det... men dom kanske inte har en heltidstjänst + alla hästar.

Lite micklande är det att försöka få ihop tävlingsschema för 3 hästar, jag fattar inte hur folk med många hästar får ihop det... men dom kanske inte har en heltidstjänst + alla hästar.

Ingen får ihop det. Och tyvärr går inte tävlingsschemat efter hästen utan ridningen efter tävlingsschemat. :crazy:

Til info har Søborggård (Danmark) tävling den 8. august. Max klass er 100 - ingen 1* denne gang. Prop på www.soeborggaard.com

Synd att det inte blev 1* denna gång.
Banan är jättefin.

För er andra som söker en 90 eller en 100 som inte är superenkel så åk dit. Dock inget att debutera en unghäst på :angel:
Däremot super om man tänker gå upp till 100 eller 1* och gå en klass till på 90resp 100 där. :laugh:

Stackars Åkerbo (och dom ryttare som tänkt åka dit)
Hörde i dag av en som varit där och tränat att det var
cirka 70cm vatten i vattenhindret och ingen möjlighet att tömma eller pumpa ut det :cry:

Ring brandkåren och fråga....dom hjälpte oss ett år....dock med att fylla på vatten, men dom har väl pumpar och lååååånga slangar.
Fast det kanske inte var det som var problemet.

Ring brandkåren och fråga....dom hjälpte oss ett år....dock med att fylla på vatten, men dom har väl pumpar och lååååånga slangar.
Fast det kanske inte var det som var problemet.

enl en annan besökare var det även lämpligt för risodling på sina ställen. :o

Det är synd när det blir så men det är något som är svårare att fixa :laugh:

oj då! ja då är problemen lite större än att bara tömma vattengraven förstår jag.

Stackars Åkerbo (och dom ryttare som tänkt åka dit)
Hörde i dag av en som varit där och tränat att det var
cirka 70cm vatten i vattenhindret och ingen möjlighet att tömma eller pumpa ut det :cry:

:cry::cry: Ja, tyvärr är det så att vi tvingas ställa in hela tävlingen pga vattenproblemen. Det är ju inte bara vattenhindret som är översvämmat - även hela dressyrbaneområdet ligger under vatten...! Förhoppningsvis kan vi köra igen senare i höst, men det beror helt på hur vi lyckas lösa dräneringen. :cry::cry:

Senast ändrad av en moderator:

Shit vad trist, ja jag sitter här och oroar mig för den enormt stora risken att Styringe får ställa in sin debutant pga mängden regn som aldrig vill sluta vräka ner.
Det var tänkt debut för junioren och Hille där, men den får väl isåfall vänta till Falkenberg i slutet av augusti.

Jag tror Styringe håller ut in i det längsta, de brukar få ihop det trots regn. :)

Vad tråkigt med Åkerbo, jag hade sett fram att starta min första tävling på häst där. :(

Shit vad trist, ja jag sitter här och oroar mig för den enormt stora risken att Styringe får ställa in sin debutant pga mängden regn som aldrig vill sluta vräka ner.
Det var tänkt debut för junioren och Hille där, men den får väl isåfall vänta till Falkenberg i slutet av augusti.

Styringe inställt pga för få anmälda :mad::mad::mad:

Styringe inställt pga för få anmälda :mad::mad::mad:

Skrev en lång, lång novell , :devil: tog över helt enkelt, men efter noga övervägande och ytterligare en rabatt rensad så raderade jag allt helt enkelt, det finns inga ord för varför och hur och om och när och alla tävlingar blir inställda.

Vi får träffas på banhoppning istället:grin: där hinner man ju till o med slänga käft på plats, eller vad säger du, mammaberg:angel:

...och så försvinner man inte hit mitt i samtalet schaaa :)

Var inne och tittade. Hur många vill dom ha då.
En klass deb med 43 st är väl Ok. Tycker jag iallafall
Att det är lite ponny måste man ju vetat från början kan man tycka.

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 659
Övr. Hund Har sett många gnäll och "skriva av sig" trådar så jag provar väl med det jag också.. Kanske kan hjälpa:p Var på "min" klubb och...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Zantha
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 418
Senast: Krillan
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 497
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar